Morgenrood RECENSIE

Wanneer Bella en Edward getrouwd zijn, is het de bedoeling dat Edward Bella transformeert tot vampier, maar bij Bella begint de twijfel toe te slaan. Ze krijgt vreselijke nachtmerries en gaat zich steeds vreemder gedragen. Ze wordt per dag zieker en haar bloednieuwe schoonfamilie maakt zich ernstige zorgen...

Je moet wel eerst de vorige drie delen gelezen hebben, voordat je in Morgenrood begint, want voor de ‘nieuwelingen’ wordt er niks uitgelegd. Het boek is in drie delen opgesplitst; het eerste deel is geschreven vanuit het oogpunt van Bella en net wanneer het heel spannend wordt, begint deel twee vanuit het oogpunt van Jacob. Gelukkig komt Jacob Bella en Edward alweer snel tegen, waardoor het verhaal niet hapert. Het verhaal gaat gewoon door, zonder vervelende en langdradige flashbacks. Het spannendste  vond ik het derde gedeelte van het boek, dat weer vanuit Bella’s visie geschreven is. Hierin gebeurt het meeste en het maakt me nóg nieuwsgieriger naar de verfilming. Ik ben een grote fan van Stephenie Meyer en vooral van de Twilight Saga. Met dit laatste deel heeft ze me absoluut niet teleurgesteld. Ik zou zelfs nog een vervolg willen lezen, ik ben namelijk nog lang niet klaar met deze serie.

Heb jij het langverwachte laatste deel van de Twilight Saga verfilming al gezien? Wat vind je beter: het boek of de verfilming?

Morgenrood

Stephenie Meyer

9 november 2012

ISBN 9789022563915
    Uitgever Boekerij
    608 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Breaking Dawn
  • Ondertitel:

Filmeditie

Boekerij

Fantasy & SciFi

1  2  3  4  5
    (24 stemmen)

Het allerlaatste boek van de allerlaatste film. Met het in twee delen opbreken van Morgenrood, komen we dit najaar met een nieuwe editie die qua omslag aansluit bij de internationale filmposter. Om je collectie nog completer te maken.'Je hoeft niet bang te zijn,' mompelde ik. 'Wij horen bij elkaar.' Ik werd helemaal overweldigd door de waarheid van mijn eigen woorden. Dit moment was zo perfect, zo volmaakt, dat er simpelweg niet aan getwijfeld kon worden. Hij sloeg zijn armen om me heen en drukte me tegen zich aan, als zomer en winter. Ik had het gevoel dat elk zenuwuiteinde in mijn lichaam onder stroom stond. 'Voor altijd,' beaamde hij. Bella Swan heeft een roerig jaar vol verleidingen, verlies en strijd achter de rug en staat nu voor het ultieme keerpunt. Ze wordt verscheurd door haar intense passie voor Edward enerzijds en haar grote vriendschap met Jacob anderzijds. Kiest ze voor de duistere maar verleidelijke wereld van de onsterfelijken, of besluit ze toch een volledig menselijk en dus sterfelijk leven te leiden? Bella is de schakel geworden in het eeuwigdurende conflict tussen de weerwolven en de vampiers. Haar keuze bepaalt het lot van beide stammen. Morgenrood is het verbazingwekkende slot van het passionele en meeslepende liefdesverhaal van Bella en Edward, dat begon met Twilight, Nieuwe maan en Eclips. In Morgenrood worden de geheimen en mysteries van deze adembenemende serie eindelijk onthuld.

MEMBER RECENSIES

• De vloek van de Palmisano's

• De geest in het plafond - Emily Jackman