Een kwestie van liefde RECENSIE

In Een kwestie van liefde volgen we Cornelia, een vrouw die van het hippe flitsende New York naar een ogenschijnlijk suffe voorstad verhuist. Ik kwam er pas later achter dat Cornelia ook de hoofdpersoon is in Onverwacht weerzien, een eerdere roman van Marisa de los Santos, maar dit maakt gelukkig niet zo veel uit bij het volgen van het verhaal. In Een kwestie van liefde zit niet één specifieke verhaallijn. Het is moeilijk om in één zin uit te leggen waar het over gaat. Het gaat eigenlijk gewoon over een aantal vrouwen en een jongetje in een klein voorstadje en de hoofdstukken zijn steeds vanuit een ander personage geschreven. Ze lijken op het eerste gezicht niets met elkaar te maken hebben, maar je krijgt langzaam door dat dat toch niet helemaal zo is. Voor een spannend verhaal moet je dit boek niet lezen. Toch is het een echte aanrader. Het is namelijk ontzettend goed geschreven (en ook heel goed vertaald). Er komen kleurrijke personages in voor en ik heb meerdere keren hardop moeten lachen. Het gaat over liefde, vriendschap, vooroordelen en ergens opnieuw beginnen. Dat klinkt misschien een beetje saai, maar je blijft doorlezen vanwege de geweldige schrijfstijl van Marisa de los Santos. Je kunt het boek een beetje vergelijken met Desperate Housewives. Het lijkt misschien een ingekakt zooitje in zo''n suburb, maar iedere vrouw heeft haar eigen verhaal. Een kwestie van liefde zou ik niet perse chicklit willen noemen. Als je dat verwacht, valt het misschien een beetje tegen, want de schrijfstijl is iets minder snel en minder flitsend dan een gemiddelde chicklit. Dit boek is gewoon een prachtig geschreven, grappige en ontroerende roman. Moeilijk weg te leggen en een echte aanrader voor in het park of op het strand deze zomer!

Een kwestie van liefde

1  2  3  4  5

Cornelia Brown vertrekt met haar man Teo uit de grote stad en gaat in een rustige voorstad wonen. Nou ja, rustig... De eerste ontmoeting met haar overbuurvrouw Piper bezorgt Cornelia al heel wat frustraties, maar dat verandert als ze elkaar beter leren kennen. Intussen is Cornelia ook met de eigenzinnige alleenstaande moeder Lake en haar zoon Dev bevriend geraakt en wordt ze eindelijk zwanger. Met Teo verheugt ze zich erg op een eigen gezinnetje. Maar dan horen ze dat Teo al een kind blijkt te hebben. Hun liefde en vriendschappen worden erdoor op de proef gesteld.

MEMBER RECENSIES

• Hellepoort