Zo klaar met jou! RECENSIE

Na haar eerdere bestsellers doet Emily Giffin ons wederom een prachtig staaltje schrijfwerk cadeau! Het hoofdpersonage uit Zo klaar met jou!, Ellen, wordt als het ware verscheurd door twee contrasterende gevoelens, trouw blijven aan haar man Andy of toegeven aan de opborrelende passie die ze voor haar ex-vriend Leo voelt. Ook vindt Ellen troost bij haar zus Suzanne en haar beste vriendin (en tevens zus van Andy) Margot, die wederom als twee complete tegenpolen beschouwd kunnen worden. Het bleef trouwens ook spannend tot het einde om te weten wie er uiteindelijk het hart van Ellen wint. Ondanks de ietwat saaie opzet van het verhaal, de verscheurende keuze tussen passie en trouw, vond ik dat Emily Giffin het concept op een originele manier heeft aangepakt. Door het verhaal heen wordt er steeds door middel van flashbacks verwezen naar Ellen’s verleden en ondanks het feit dat je steeds terugkeert in de tijd, blijf je het verhaal perfect volgen. Al met al is dit boek een leuke chicklit met een vlotte schrijfstijl. Zoals ik met vele chicklits wel tegenkom, kende het verhaal in het midden wel een dipje, maar naarmate het einde en de ontknoping naderde, verdween dit dipje als sneeuw voor de zon! Ook vind ik dit een heel mooi boek om naast mijn bed te hebben liggen. Vooraleer ik in het boek ben begonnen, heb ik eerst minuten lang naar de cover zitten staren, want ook die vind ik echt prachtig!

Zo klaar met jou!

1  2  3  4  5
    (7 stemmen)

Ellen en Andy passen perfect bij elkaar en genieten van hun leven in Manhattan. Tot Ellen op een regenachtige dag toevallig haar ex tegen het lijf loopt. Leo, haar eerste grote liefde. Onweerstaanbare, sexy Leo, die haar acht jaar geleden zonder verklaring dumpte. Hij is nog steeds erg knap en single en… weer in haar geïnteresseerd. Het verslavende kat-en- muisspel begint van voren af aan. Ellen wordt verscheurd door tegenstrijdige gevoelens. Zal haar huwelijk met de degelijke Andy spannend genoeg blijven? Waarom kan ze haar oude vlam niet gewoon vergeten?

MEMBER RECENSIES

• Sniper-serie 6 - Het doolhof