Zomerster RECENSIE

Inmiddels is Mandy  - de hoofdpersoon uit Zomerster - mijn beste vriendinnetje geworden, want wauw wat kan je je heerlijk inleven in haar verhaal. En achteraf kan je haast niet anders concluderen dan dat je hartstikke jaloers bent op deze hoofdpersoon. Mandy vertrekt op haar 21e richting Mallorca om daar de beste animadora van het seizoen te worden bij een grote hotelketen. De eerste weekjes vallen zwaar door heimwee en alle nieuwigheden. Deze factoren drijven haar regelrecht in de armen van de Duitse Johnny, die Mandy laat praten over haar heimwee en haar thuis laat voelen op Mallorca. De eerste weken wordt Mandy opgeleid tot animadora. Na deze weken wordt ze als animadora geplaatst in het beste hotel van Mallorca evenals Johnny. De relatie kent ups en downs evenals het werk en dit alles beleef je mee in Zomerster. Zomerster is verschrikkelijk voorspelbaar en daardoor zou je denken "niet leuk". Maar het is een geweldig leuk boekje. Geen dik boek, maar een heerlijk vakantieboekje voor aan het strand. Wendy Louise schrijft verrassend vlot, met heel veel humor, maar ook veel gevoel. De downs zijn vreselijk, maar de ups daardoor nog fijner. Mocht je plannen hebben om in het buitenland te gaan werken deze zomer, dan moet dit boekje mee in de koffer. En kijk dan eens goed rond of je die Duitse Johnny of prachtige Spaanse Rafael tegenkomt! Wendy Louise, ik kan niet wachten op je volgende boek Wintermaan en wat mij betreft op naar de verfilming in de lijn van Costa!

Zomerster

1  2  3  4  5

Wanneer Mandy in maart in het vliegtuig naar Mallorca stapt, kan ze nooit vermoeden wat er haar, tegen de tijd dat het november is, zal zijn overkomen. Net los van haar jeugdliefde vertrekt zij naar Mallorca om daar te gaan werken als animadora in een van de hotels van de Happymoon-keten. Zon, zee en Spanjolo's, ze is er helemaal klaar voor. Tijdens de opleiding wordt ze echter verliefd op een Duitse collega. Is dit echte liefde? Kan Mandy intussen weerstand bieden aan de allermooiste Spaanse mannen die zij ontmoet tijdens deze achtbaan van gevoelens?

Laat je meevoeren door de glinstering van de volle maan op de Middellandse Zee gedurende Mandy's tijd als 'Zomerster'.

MEMBER RECENSIES

• Huis van glas