L.A. Candy RECENSIE

L.A. Candy is de debuutroman van Lauren Conrad, ex-hoofdrolspeelster van reality-serie The Hills. Het verhaal gaat over twee meisjes die naar L.A. verhuizen en worden gevraagd mee te doen in een reality-serie. Ik vond het een leuk boek, omdat je een goed beeld krijgt van hoe het er werkelijk aan toe gaat bij zo’n realityshow, hoe “reality” het eigenlijk is. Tuurlijk weet je dat niet alles in dergelijke shows echt is en dat veel in scène is gezet (ze filmen niet 24/7, ze filmen maar af en toe), maar na het lezen van dit boek heb je hier een nog veel duidelijker beeld van. Je ziet dat zelfs sommige vriendschappen alleen voor de show bestaan… Het boek wordt omschreven als zijnde fictie, maar dat komt in mijn ogen alleen maar doordat de personages fictief zijn. Lauren was zelf hoofdrolspeelster in een populaire reality-serie en spreekt dus uit ervaring, ze weet waar ze over schrijft. Ik ga er vanuit dat veel zaken in het boek dan ook waarheid zijn en dat is wat ik er heel leuk aan vond. Lauren heeft af en toe een wat kinderachtige schrijfstijl, maar het is een leuk teen chick boek. Zeker voor de Lauren Conrad fans onder ons is het een echte aanrader! Het verhaal is geschreven vanuit verschillende perspectieven, zonder dat het echt verwarrend werkt. Leuk voor de afwisseling. Het boek eindigt echter wel midden in het verhaal, op een heel spannend moment. Natuurlijk werkt dat goed - ik kan nu al niet wachten om het volgende boek te lezen - maar het werkte voor mij ook frustrerend. Ik zat echt midden in het verhaal en toen stopte het ineens. L.A. Candy gunt je een kijkje achter de schermen van een realityshow, waarin rivaliteit en jaloezie een grote rol spelen. Een tip die ik wil meegeven is de volgende: ga eerst een paar keer naar de sportschool om spierballen te kweken voordat je het boek gaat lezen, want het boek is zwaar!!!

L.A. Candy

1  2  3  4  5
    (27 stemmen)

In Los Angeles draait het leven om zien en gezien worden. De stad heeft alles: een bruisend nachtleven, hippe designerwinkels, mooie mannen... Jane Roberts en haar beste vriendin Scarlett, nog geen twee weken geleden verhuisd naar L.A., kunnen hun geluk niet op wanneer een tv-producer hen vraagt voor zijn nieuwe realityshow, L.A. Candy. Ja, natuurlijk doen ze mee! Een nieuw chic appartement, gratis designerkleding, toegang tot exclusieve clubs en restaurants die ertoe doen... Wie wil dat niet? Zodra de show van start gaat, gaat alles razendsnel. Ze worden beroemd en ineens is iedereen in hen geïnteresseerd: oude vrienden, vage kennissen en knappe onbekenden. Het duurt echter niet lang voordat Jane zich realiseert dat in L.A. niets is wat het lijkt.

- Leeftijd: 15+

MEMBER RECENSIES

• Bodyguard 3 - Hinderlaag