Thuiskomst RECENSIE

Thuiskomst is het tweede deel van de Ghostgirl-serie. Het eerste deel, waarin Charlotte stikte in een gombeertje en op de Dodenschool terecht kwam, vond ik briljant, dus mijn verwachtingen waren hooggespannen. In Thuiskomst slaagt Charlotte voor de Dodenschool, maar dit betekent nog geen feest. Iedereen moet namelijk stage lopen. Deze stage houdt in dat de overleden leerlingen een hulplijn opzetten voor tieners die het moeilijk hebben en even met iemand willen praten. Charlotte krijgt weinig telefoontjes en voelt zich hierdoor net zo onzichtbaar als toen ze nog leefde. Wanneer een van haar levende vrienden in coma raakt, lijkt Charlotte de enige te zijn die haar vriendin Petula kan redden. Thuiskomst is wederom een boek waar ik doorheen vlieg. Ik zou het boek gemakkelijk in een ruk uit kunnen lezen, maar het is jammer dat ik ook nog moet slapen. Er wordt altijd gezegd dat je een boek niet op het uiterlijk mag beoordelen, maar in dit geval gaat dat niet op; Thuiskomst is net zo leuk als de cover. In dit boek zit meer humor dan in het eerste deel en ik moest erg lachen om de oppervlakkigheid van de Wendy’s en de luchtige dodengrapjes en woordspelingen. Je moet wel eerst het vorige deel gelezen hebben, anders mis je veel informatie. Thuiskomst is een perfect boek voor dramaqueens en mensen met een goed gevoel voor (doden)humor! De Ghostgirl-serie vraagt om een verfilming van Tim Burton.

Thuiskomst

Tonya Hurley

11 juni 2010

ISBN 9789022553527
    Uitgever Boekerij
  • Oorspronkelijke titel:

Ghostgirl Homecoming
  • Ondertitel:

Ghostgirl #2

Boekerij

Tiener boeken

1  2  3  4  5

Het leven bracht Charlotte alleen maar teleurstelling en het begint erop te lijken dat de dood in dat opzicht niet anders is. Ze dacht dat het diploma van de dodenschool, haar toegangsbewijs naar het hiernamaals was, maar niets is minder waar. Ze moet nog stage lopen. Haar baantje als helpdeskmedewerker bij een hulpdienst voor tieners is niet echt spannend. Maar dan belt Scarlet. Door een ‘hopeloos uitgevoerde pedicure’ ligt haar vriendin Petula in coma en Scarlet denkt dat Charlotte de enige is die haar kan helpen.

- Leeftijd 12+

MEMBER RECENSIES

• Joona Linna 6 - Jager