Vakantiepret?! RECENSIE

Het is altijd fijn om een boek te lezen over vakanties. Je kunt letterlijk even ontsnappen aan je dagelijkse dingetjes en net doen alsof het zonnetje ook op jouw bol schijnt. Vakantiepret begint bij dat gevoel dat wij allemaal wel eens hebben: ''Ik wil op vakantie, maar ik heb geen geld!'' Floor en Ruud besluiten om hun eerste vakantie door te brengen op een goedkope camping in Zuid-Frankrijk. Want daar is toch geen wolkje in de lucht? Het blijkt echter totaal anders te gaan. Hoofdpersoon Floor werkt me eigenlijk vanaf het begin van het verhaal al op mijn zenuwen. Ze is net een verwend kreng, zoals ze tekeer gaat tegen Ruud. Daarnaast is ze nog dommer dan de gemiddelde jongedame van haar leeftijd. Ze wil een te grote koffer in een te kleine auto proppen en heeft geen oog voor andere zaken. Ze is egocentrisch en vindt het raar dat haar relatie vervolgens op de klippen loopt. Maar ook daar stapt ze overheen, alsof het niets is. Dit alles gaf mij niet het gevoel me te kunnen vereenzelvigen met de hoofdpersoon: bij uitstek de insteek van een goede chicklit. Maar als je leesvoer zoekt die niet al te diep gaat en zin hebt in een lekker oppervlakkig verhaal: dan moet je Vakantiepret lezen. Ook als je wel van kamperen houdt.

Vakantiepret?!

1  2  3  4  5

Al bij het opzetten van de tent blijkt dat kamperen niet zo relaxed is en als het dan ook nog begint te regenen, lopen de irritaties al snel hoog op. Meer... Floor en Ruud hebben overal ruzie over. Vooral wanneer Ruud vrienden maakt waar Floor het totaal niet mee kan vinden. Ze valt tegen hem uit en dat is de druppel: Ruud pakt zijn biezen. Hij maakt het uit en neemt de auto mee terug naar Nederland. Floor, die ook niet weet wat ze anders moet, belt haar vriendinnen. Met Ilse en Britt erbij lijkt het toch nog een leuke vakantie te worden. Tot op een avond Britt vermist raakt en Ruud ineens weer opduikt.