Fallen RECENSIE

De zeventienjarige Luce komt op de tuchtschool Zwaard & Kruis terecht, waar alle ‘leerlingen’ goed in de gaten worden gehouden door de honderden camera’s. Zolang Luce zich kan herinneren, wordt ze achtervolgd door schaduwen. Wanneer ze de mysterieuze en adembenemende Daniël voor de eerste keer ontmoet is ze meteen van slag, maar bij een andere leuke jongen, Cam, voelt ze zich wel heel erg op haar gemak. Toch is Daniël vertrouwder, en dat heeft een logische reden: iedere zeventien jaar reïncarneert Luce opnieuw en komt ze Daniël weer tegen. Het verhaal van Luce is heel bijzonder, anders dan we gewend zijn van fantasy. Het is een modern liefdesverhaal, met gevallen engelen en reïncarnatie als hoofdonderwerp. De schrijfstijl is mooi maar toch snel, en ik wilde maar verder blijven lezen. De personages hebben ieder hun eigen geheimen en achtergronden; niks is wat het lijkt. Dit maakt Fallen heel aantrekkelijk. Gelukkig is dit pas het eerste deel van de vier, dus we kunnen voorlopig nog genieten van dit prachtige verhaal. In Fallen wordt het wel duidelijk: gevallen engelen zijn de nieuwe vampiers, en Luce en Daniël zijn de nieuwe Romeo & Julia. Van deze auteur gaan we nog heel veel horen.

Fallen

Lauren Kate

3 september 2010

ISBN 9789047512578
    Uitgever Van Goor
    300 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Fallen
  • Ondertitel:

Een eeuwige onmogelijke liefde

Van Goor
  • Genres:

Fantasy & SciFi, Young Adult

1  2  3  4  5
    (66 stemmen)

Vanaf de allereerste schooldag trekt de mysterieuze, onweerstaanbaar aantrekkelijke en afstandelijke Daniel Grigori de aandacht van Luce Price. Hij komt haar akelig bekend voor en is haar enige afleiding op een plek waar mobieltjes verboden zijn en camera’s elke beweging waarnemen. Daniel laat heel duidelijk merken dat hij niets met Luce te maken wil hebben, maar ze kan hem niet negeren. Als een magneet wordt ze naar hem toe gezogen en ze is vastberaden om te ontdekken wat Daniel wanhopig geheim probeert te houden… ook al betekent het haar dood.