De dans ontsprongen RECENSIE

Schrijfster Yvonne Ramerman heeft reeds twee chicklits uitgebracht, maar dit derde boek valt niet onder te brengen onder dit genre. Het hele verhaal sluit namelijk meer aan bij het crime genre. In De dans ontsprongen wordt het hoofdpersonage Angela met haar leven bedreigt nadat ze samen met haar man Egbert een dansschool is begonnen. Men wil haar haar man afnemen en vervolgens wil men haar vermoorden. Door het hele verhaal heen bleef ik gissen wie nu precies de dader kon zijn. Er worden ook verschillende personages als potentiële daders aangeduid, waardoor je steeds verder blijft gissen tot het einde van het verhaal. De ontknoping vond ik zelf deels verrassend, maar deels was het toch een tikkeltje voorspelbaar. Iets waar ik niet zo van hield tijdens het lezen van dit boek, was het gebruiken van korte hoofdstukken (van zo’n twee à drie pagina’s lang). Door de onderbreking werd ik altijd een beetje uit het verhaal gegooid en moest ik er weer opnieuw inkomen. Kortom, ben je op zoek naar een makkelijk wegleesboek dat je graag in enkele uurtjes uit hebt? En mag dit samengaan met een vleugje spanning? Dan is De dans ontsprongen zeker een boek voor jou!

De dans ontsprongen

1  2  3  4  5

In het nieuwe jaar zal alles anders worden. Egbert en Angela gaan samen hun droom waarmaken en beginnen een dansschool. Het zijn spannende tijden. Hoe komen ze aan de juiste docenten? Waar halen ze de leerlingen vandaan? Maar al gauw hebben ze een enthousiast team samengesteld. Kimmy, gogo- en paaldanseres, is een aanwinst. En nog een fijne vriendin ook. Kimmy brengt hen weer in contact met Sebas, bovenmodaal aantrekkelijk, met een goed gevoel voor humor en een geweldig lichaam. De rest van het team is eveneens snel gevonden. Als het dan ook met de inschrijvingen goed begint te lopen, lijkt succes verzekerd. Alleen, Angela merkt dat ze haar grip op de relatie met Egbert steeds meer verliest. Daarbij voelt ze voortdurend wantrouwende blikken en krijgt ze commentaar van Julia, de zus van Simone, een van haar docenten. Het lijkt wel alsof ze zich tussen haar en Egbert wil dringen. Op een dag ontvangt ze een dreigbrief en het blijft niet bij die ene. De spanning tussen haar en Egbert loopt intussen steeds meer op. Langzamerhand ontdekt ze de gruwelijke waarheid