Haremmeisje RECENSIE

In Haremmeisje vertelt Jillian Lauren haar verhaal. De jonge Jillian werkte eerst als actrice en als danseres om de eindjes aan elkaar te knopen. Zij gaat steeds meer werk doen voor een escortbureau en wordt vervolgens geselecteerd om naar Brunei te gaan om op feestjes van de prins aanwezig te zijn en om de prins te vermaken. Ik vond dit een mateloos fascinerend boek! Wat zij heeft meegemaakt is op zich al interessant, maar ook de manier waarop zij nu haar ervaring beschrijft en terugkijkt op haar kwetsbaarheden, haar fouten en ook op het goede van dit avontuur boeide mij erg. Enerzijds vertelt zij over de Harem en over de andere vrouwen die zij daar ontmoet, maar ook vertelt zij heel veel over zichzelf en de ontwikkeling die zij heeft doorgemaakt, zonder dat het een zwaarbeladen boek is. Het leest makkelijk en af en toe vergeet je dat dit waargebeurd is. Ik bleef doorlezen over deze andere wereld waarin vrouwen zichzelf helemaal geven om deze ene man gelukkig te maken. Het liet mij niet los: ik vond het onvoorstelbaar en enorm boeiend. Wat mij betreft is Jillian Lauren een fantastische verhalenverteller. Ze weet vaart te maken waar dat nodig is, maar geeft voldoende details om je in de prinselijke verblijven in Brunei te wanen. Zeker een aanrader.

Haremmeisje

Jillian Lauren

1 september 2011

ISBN 9789022560167
    Uitgever Boekerij
    288 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Some Girls

Boekerij

Biografie

1  2  3  4  5

De achttienjarige Jillian Lauren begint vol goede moed aan een opleiding aan een New Yorkse toneelschool, maar komt al snel in aanraking met een man die op zoek is naar knappe Amerikaanse meisjes die als een soort betaalde vakantie de feesten van een rijke zakenman in Singapore op willen fleuren. Niet echt mensenschuw, maar misschien wel meer dan een beetje naïef zit Jillian een paar dagen later in het vliegtuig naar Borneo, waar ze uiteindelijk achttien maanden zal verblijven in de harem van prins Jefri Bolkiah, de jongste broer van de sultan van Brunei. Ze verruilt haar groezelige flat in New York voor een weelderig paleis waar ze over met gouddraad doorschoten tapijten loopt, en waar haar artistieke vrienden plaatsmaken voor een verzameling jaloerse schoonheden. Het paleis van een sultan, een charmante prins, en een flinke portie decadentie: Haremmeisje is niet alleen een intrigerend boek dat zich laat lezen als een eigenzinnig modern sprookje, maar vooral ook het verhaal van een jonge vrouw op zoek naar zichzelf.

MEMBER RECENSIES

• Het verlangen