Drie keer verliefd RECENSIE

De identieke drielingzusjes Wendy, Joany en Eefje Buenen hebben een vervolg geschreven op hun gezamenlijke debuut Drie versies van mij. In Drie keer verliefd lezen we hoe het de drielingzusjes Esther, Alice en Marieke vergaat in de eerste zomervakantie van hun nieuwe opleiding. Hun plannen om samen een weekje naar de zon te gaan, wordt bruut verstoord wanneer Esther ontdekt dat Marieke verliefd is op háár vriendje! En alsof dat al niet erg genoeg is, voelt Alice zich tussen twee hete vuren geplaatst en probeert de spanningen zoveel mogelijk te vermijden.
Drie keer verliefd pakt de draad op bij waar het laatst is geëindigd. Hoewel het boek op zich afzonderlijk van het eerste deel te lezen is, mis je wel enige kennis van de meiden als je deel één niet gelezen hebt. Het is dus aan te raden om die eerst te lezen, voordat je aan dit tweede deel begint. Het boek wordt per hoofdstuk afgewisseld in perspectief en daarmee ook van schrijfster. De drie meiden hebben ieder een eigen personage voor hun rekening genomen en zodoende lees je door de ogen van drie verschillende doch gelijkende karakters. Drie keer verliefd lijkt me het ideale boek voor jonge tienermeiden die zin hebben in een luchtig en romantisch verhaal. Het is nog steeds wel lastig om de drie personages écht goed van elkaar gescheiden te houden, maar eenmaal verdiept in het boek, is het driedubbelop genieten van dit oer-Hollandse meidenboek!

Drie keer verliefd

1  2  3  4  5

Sprankelend meidenboek van de drieling zussen Wendy, Eefje en Joany Buenen!
    Het is zomer. De drielingzussen Alice, Esther en Marieke gaan samen op vakantie. Alice en Esther verheugen zich er enorm op, maar Marieke voelt zich onzeker. Ze denkt de laatste tijd veel aan Esthers vriendje Lucas. Ze is in de war, in paniek zelfs. Ze zou toch nooit verliefd worden op dezelfde jongen als haar eigen zus? Dan wordt het onvoorstelbare werkelijkheid: Marieke en Lucas zoenen elkaar. Esther is verbijsterd. De zussen hebben voor het eerst van hun leven écht ruzie. Esther en Marieke praten niet meer met elkaar en Alice weigert partij te kiezen. De vakantieplannen zijn dus van de baan. De drielingzussen zijn voor het eerst volledig op zichzelf aangewezen. Komt het ooit nog goed tussen Marieke, Esther en Alice? Of is hun onverbrekelijke band toch niet bestand tegen jaloezie, concurrentie en valse beschuldigingen?