Ik date maar wat RECENSIE

Ik date maar wat is het allereerste boek dat is uitgegeven door middel van het concept van TenPages.com. Een enorm goed iniatief als je het mij vraagt. Bij TenPages kan iedereen zijn manuscript uploaden. De gebruikers ofwel aandeelhouders kunnen de eerste tien pagina''s van het manuscript lezen. Wanneer je het als lezer zijnde een geweldig boek vindt kun je aandelen kopen. Wanneer alle aandelen binnen vier maanden verkocht zijn wordt het boek uitgegeven. In het geval van Suzanne Buis waren de lezers snel overtuigd en zo gaf zij haar eerste volwassen roman uit. Suzanne Buis was voorheen vooral bekend van de kinderboeken-serie Floortje. Ik date maar wat is een roman over daten en de ideale man vinden. Ik had een beetje moeite met de korte hoofdstukken en het wisselen van de onderwerpen. Achteraf niet gek, want het boek is eigenlijk ontstaan uit een aantal verhalen/columns die Suzanne schreef voor een datingsite. Ik date maar wat is erg vermakelijk door alle flauwe dates en foute mannen die de revue passeren. De roman krijgt wat extra''s door de gebruikte quotes van bekende acteurs uit bekende films. Jammer dat Suzanne''s onderzoek niet oplevert waarvoor ze het begonnen was. Suzanne schrijft lekker vlot met een finke dosis humor.

Ik date maar wat

1  2  3  4  5

Dertiger Suzanne is die vraag zo zat dat ze zich losrukt van haar werk en op reis gaat: in haar eentje, op zoek naar een antwoord op die vraag. Ze reist met het vliegtuig en de boot, krijgt een lift aangeboden, verblijft in luxe hotels en op ranzige plekken, volgt een workshop scenarioschrijven en ziet overal films. Vooral in haar hoofd. Suzanne ziet witte paarden en roze wolken - alleen die prins krijgt ze maar niet scherp in beeld. Hij is knap, grappig, spannend, lief, betrouwbaar… maar lijkt hij op Brad Pitt, Jim Carrey (of Cameron Diaz misschien?!) of maakt ze het te mooi om waar te zijn?