Gepakt! RECENSIE

Wat voor duistere geheimen dragen de mooie, rijke bewoonsters van de New Yorkse wijk Prospect Park met zich mee? Daar gaat Gepakt! over. We volgen het leven van vier totaal verschillende vrouwen; de wat gemene Rebecca, haar lieve ''voormalig'' lesbische vriendin Lizzy, de koopzuchtige Karen (oh, wat wil ze graag een duur appartement kopen!) en de bekende actrice Melora. Op Rebecca en Lizzy na kennen ze elkaar niet, al komt daar natuurlijk gedurende het boek verandering in. Niet ieder personage en hun bijbehorende belevenissen vond ik even interessant, maar ik vond het wel leuk dat hun levens zich toch op bepaalde momenten met elkaar verbonden. Bijvoorbeeld dat de doorsnee Karen superster Melora goed in de gaten houdt en op een doodnormale dag zelfs per ongeluk in haar huis belandt. Ik had echt het gevoel dat ik de personages goed leerde kennen; het is Amy Sohn goed gelukt om je een kijkje in het leven van de vrouwen te geven. Dit komt waarschijnlijk ook omdat ze scenarioschrijfster is. Amy Sohn schrijft heel ''beeldend'' en dat is heel prettig, want je kunt zo echt je eigen beeld vormen van de vrouwen en Prospect Park. Wat ook een erg leuk detail is, is dat ze échte beroemde mensen in het boek gebruikt. Zo komen onder andere Maggie Gyllenhaal en Liv Tyler voorbij. Schrijfster Lauren Weisberger (van onder andere De duivel draagt Prada) zei over dit boek dat het haar deed blozen vanaf de eerste pagina en dat dat duurde totdat ze het boek uit had. Hier sluit ik me totaal bij aan. Gepakt! is een brutale, vermakelijke chicklit waar ik inderdaad veel bij moest blozen. Zin in een verhaal á la Sex and the City en Desperate Housewives? Dan zou ik Gepakt! aanraden!

Gepakt!

1  2  3  4  5

Prospect Park West is een van de mooiste en duurste wijken in New York City. Tijdens een lange warme zomer raken de levens van vier vrouwen op drift. Melora probeert haar geadopteerde zoon op te voeden en krijgt haar kicks door dingen te stelen. Rebecca begint een gevaarlijke fl irt met een beroemde regisseur. Lizzy, voormalig lesbienne (hasbian) krijgt het opnieuw moeilijk ondanks haar sexy man. En Karen wil het aller allerbeste appartement van de hele buurt. In de race om het perfecte plaatje moeten de vier vrouwen hun uiterste best doen om hun gezonde verstand te behouden.

- Bekijk hier het filmpje waarin Amy Sohn vertelt over haar roman Gepakt! (Prospect Park West):

MEMBER RECENSIES

• De Napolitaanse romans 1 - De geniale vriendin