Was mijn zus maar niet zo mooi en ik wat minder slim RECENSIE

Lindsey is een gedreven jonge vrouw die op het punt staat promotie te maken. Zij heeft het beter voor elkaar dan haar tweelingzus Alex, vindt ze zelf. Alex is namelijk maar drie minuten per dag te zien op televisie in een entertainmentprogramma, terwijl Lindsey nog maar één stap verwijderd is van het worden van vicepresident. Lindsey heeft de brains en Alex de looks. Zo is het altijd geweest. Lindsey is gedrevener dan ooit en wil graag bewijzen dat ook zij belangrijk is naast haar mooie zus Alex. Als Lindsey uiteindelijk ontslagen wordt en Alex ernstig ziek, lijkt alles anders te worden… Je wordt meegenomen in het leven van Lindsey wat van de ene op andere dag verandert van perfect naar kansloos. Ze verliest haar baan, haar zus gaat er vandoor met Lindsey’s jeugdvriendje en ze krijgt een baan aangeboden waar ze nog geen kwart van haar vorige salaris verdient. Pas dan ziet Lindsey hoe goed Alex het eigenlijk voor elkaar heeft. De band tussen de tweelingzussen wordt heel hecht wanneer Alex ernstig ziek wordt. Je wordt er zo in meegesleept dat je bijna meevecht voor Alex’ leven. De achterflap van het boek verklapte naar mijn mening al te veel van het verhaal. Misschien dat ik daarom vrij moeilijk in het boek kwam en het ietwat lang duurde voordat het verhaal mijn volledige aandacht had. Maar ik ben blij dat de eerste indruk van een boek niet altijd de juiste is. Dit was namelijk ook het geval bij deze debuutroman van Sarah Pekkanen. Het is een mooi boek waarin je ziet dat een vrouw eerst alles moet verliezen om haar ware ik te kunnen vinden.

Was mijn zus maar niet zo mooi en ik wat minder slim

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Haar zus Alex is alles wat Lindsey niet is: mooi, succesvol en verloofd. Maar Lindsey is blij dat zíj de slimste van de twee is: zíj staat op het punt promotie te krijgen. De schok is groot als dat helemaal niet doorgaat en ze wordt ontslagen! Lindsey besluit terug te gaan naar haar ouders in Washington. Enige probleempje: Alex woont er om de hoek en heeft haar zinnen gezet op Lindseys jeugdvriendje. Dan wordt Alex ernstig ziek. Kunnen de zussen weer dicht bij elkaar komen?