Bloedmooi RECENSIE

Bloedmooi is het derde boek in de Vamps-serie van Nancy A. Collins en in dit boek verandert alles voor Cally Monture. Tijdens het Rauhnacht-bal worden de vampiers overvallen door de Van Helsings en wordt Cally gedwongen om de Schaduwhand te gebruiken om haar vader te redden. Sister Midnight is helemaal weg van de kledingontwerpen van Cally en vraagt haar of ze de ontwerpster wil worden van haar nieuwe jonge kledinglijn. Tijdens de modeshow die hiervoor georganiseerd wordt, is haar zus en aartsvijand Lillith één van de catwalk modellen. Als klap op de vuurpijl trekt Cally in bij de familie Todd en lijkt Lillith een echte zus voor haar te worden... Toen ik de achterkant van het boek las, vroeg ik me af of het wel iets voor mij zou zijn: Oudbloedsociety, vampiers, Van Helsings... Niet iets wat ik normaal zou lezen en een vervolg op andere boeken die ik niet gelezen heb. Toen ik erin begon had ik dan ook wat moeite met in het verhaal komen - mede door de verschillende begrippen die in het boek gebruikt worden. De meeste begrippen worden uiteindelijk wel duidelijk, maar sommige blijven vaag en worden nergens opgehelderd. Dit vond ik erg jammer. Het verhaal van Bloedmooi lijkt op een gewone chicklit, maar dan met wat extra ingrediënten. Zo speelt het verhaal zich af in verschillende werelden: de wereld van de vampiers, de wereld zoals wij hem kennen en de schoolwereld van Cally en Lillith. Zonder moeite wordt er van de ene naar de andere wereld geschakeld, wat in mijn ogen soms te veel van het goede was om het verhaal lekker te laten lopen. Ondanks dat Bloedmooi geen boek is wat ik zelf snel uit zou kiezen om te lezen, is het wel een boek dat je uit wilt lezen als je er eenmaal in begonnen bent. Het verhaal bevat een goede dosis spanning en liefde en is op zo’n manier geschreven dat je mee leeft met Cally en wilt weten hoe het met haar verder gaat. Ik zou je echter wel aanraden om de voorgaande twee boeken eerst te lezen, voordat je aan dit deel begint.

Bloedmooi

Nancy A. Collins

16 september 2010

ISBN 9789020679540
    Uitgever Blossom Books
    192 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Vamps: After Dark
  • Ondertitel:

Vamps #3

Blossom Books

Fantasy & SciFi

1  2  3  4  5
    (7 stemmen)

Cally Monture mag voor het eerst het chique Rauhnacht-bal voor Oudbloeds bijwonen en kijkt haar ogen uit. Overal ziet ze bloedmooie vrouwen in designerjurken en elegant in pak geklede mannen met elkaar dansen en praten. Wat is haar leven anders geworden sinds ze weet dat Victor Todd haar vader is! Op het bal stelt baron Metzger, haar vaders vazal, haar voor aan Sister Midnight. Deze bekende ontwerpster van vampiermode vindt Cally`s zelf ontworpen baljurk prachtig en nodigt haar uit een hele collectie te ontwerpen. Maar als Van Helsings het bal verstoren, dreigt voor Cally alles vreselijk mis te gaan.

Lilith Todd heeft het intussen helemaal gehad met haar verloofde Jules. Ze is op het bal met zijn neef, Exo, en komt er tot haar verbazing achter dat de lelijke Orlock geweldig kan dansen. En hij heeft nog andere kwaliteiten. Hij is super intelligent en verliefd op Lilith. Zou Lilith hem kunnen inschakelen om te bereiken waarnaar ze zo hard streeft: de rijkste, mooiste en machtigste van alle vampiers worden?

- Leeftijd 12+

MEMBER RECENSIES

• Over het spoor