Het grote geweldige vrouwen boek RECENSIE

Niet alleen is dit boek qua formaat en gewicht een opvallende verschijning, ook de inhoud mag er zijn. We mogen ons vergapen - in meer dan 250 pagina’s - aan de meest boeiende, interessante, machtige en bijzondere vrouwen, al dan niet van wereldfaam. De auteur stelde het boek samen naar aanleiding van haar persoonlijke keuze, want om iedere vrouw die iets heeft betekent op verschillende vlakken hierin op te nemen is wat te veel van het goede. Het boek telt uiteenlopende categorieën als muziek, mode, dans en theater. Het is een bonte stoet van jaren dat aan je voorbij trekt, sommige vrouwen wat in de vergetelheid en anderen die heden ten dagen in de spotlight staan. Het boek laat een verscheidenheid aan vrouwen zien die zich door hun eigen persoonlijke kwaliteit hebben onderscheiden van de massa. Deze vrouwen dienen als rolmodel, als stem, boegbeeld of voorbeeld voor talloze anderen van gelijke sekse. De rijke (achtergrond)informatie en de vele tips die het boek bevat maakt het een afwisselend en ook boeiend totaalplaatje, waardoor het een rijk aanzien heeft. Het Grote geweldige vrouwenboek is niet alleen geweldig om te lezen en om uren zoet mee te zijn, het is ook een ontzettend leuk cadeau. Het boek is op alle punten oogstrelend en met zorg samengesteld. Verrassend en vermakelijk voor vrouw én man.

Het grote geweldige vrouwen boek

1  2  3  4  5

Machteld Maris wilde antwoord geven op deze vragen en stelde een even persoonlijke als controversiele canon samen over vrouwen en cultuur. Het Grote Geweldige Vrouwen Boek is serieus en humoristisch, informatief en speels en bevat vele namenlijstjes, feiten, weetjes, tips en citaten op het gebied van kunst, literatuur, dans, muziek, filosofie, religie, toneel fotografie en mode. Het Grote Geweldige Vrouwen Boek bevat zowel high als low culture en een biedt een onuitputtelijke voorraad culturele gespreksstof. Het behandelt (bijna) alles wat je als moderne vrouw van de wereld zou moeten weten om voortaan een geweldig eruditie indruk achter te laten tijdens een feestje of bijeenkomst.

- Ook verkrijgbaar als e-book