Mrs President RECENSIE

Mrs. President is niet een typische chicklit te noemen. Toch bevat het boek wel degelijk de vertrouwde chicklit-elementen; liefde, ambitie, carrière, vreemdgaan en designer handtassen. Mrs. President gunt je een kijkje achter de schermen van het Witte Huis en is als het ware een chicklit met een politieke knipoog. Het verhaal wordt verteld vanuit drie perspectieven; die van Charlotte - de eerste vrouwelijke president van de Verenigde Staten die er alles aan doet om herkozen te worden - die van Melanie - chef-staf van het Witte Huis - en die van Dale - Witte Huisverslaggeefster en minnares van de man van de president, Peter. De drie perspectieven hebben een speels effect op het ietwat statisch geschreven geheel, maar kunnen in het begin wel voor wat verwarring zorgen. Mede door deze statische schrijfstijl (wat bij het politieke thema niet misstaat), de vele verschillende functietitels binnen het Witte Huis die aan bod komen en de drie verschillende perspectieven, kwam ik in het begin wat moeizaam in het verhaal. Maar als je er eenmaal inzit, kun je het boek niet meer wegleggen. Het is echt een heel ander soort boek dan de meeste chicklit, maar eigenlijk vond ik dit achteraf gezien juist een pluspunt. Het gaat nu eens niet over een vrouw met een jaloersmakende carrière in de uitgeverij- of tijdschriftenwereld, maar over het Witte Huis in Washington. Het geeft je een inzicht in hoe het er in werkelijkheid aan toe gaat achter de schermen van het Witte Huis. En aangezien ik hier vrij weinig vanaf wist, vond ik het heel interessant om te lezen. De auteur van Mrs. President is zelf een insider in het Witte Huis en de politieke wereld in Washington en weet dus als geen ander waar ze het over heeft. Ondanks dat het een fictief verhaal is, denk ik dat veel zaken op waarheid berusten. Mrs. President: een frisse - politieke - wind in chicklitland!

Mrs President

Nicolle Wallace

24 oktober 2012

ISBN 9789021014760
    Uitgever Sijthoff
    304 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

18 Acres
  • Ondertitel:

Glamour & machtsstrijd achter de schermen van het witte huis

Sijthoff

Feelgood/ Chicklit

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Charlotte Kramer, de eerste vrouwelijke president van Amerika, zet alles op alles om herkozen te worden. Een helikopterongeluk in Afghanistan is een smet op haar al niet meer helemaal onberispelijke blazoen. Een bekende Witte Huisverslaggeefster raakt daarbij zwaargewond. En dan komt uit dat zij een relatie heeft met de man van Charlotte Kramer. Het presidentiële paar gaat uit elkaar: een wereldwijd schandaal! Ondertussen wordt Charlotte Kramers herverkiezingscampagne vanbinnenuit gesaboteerd en ligt ze voortdurend onder vuur van de meedogenloze pers. Maar dan dient zich een onverwachte running mate aan: de nuchtere Tara Meyers. Lukt het Charlotte om haar kiezers terug te winnen?

MEMBER RECENSIES

• Groep zeven slaat terug