In of uit? RECENSIE

Avalon en Halley zijn hartsvriendinnen. Tenminste, dat zijn ze wéér. Aan het begin van het schooljaar hadden ze knallende ruzie, maar dat is verleden tijd. Ze hebben een deal: Halley helpt Avalon aanvoerster te worden van het cheerleadersteam door Avalons vriendin Brianna in diskrediet te brengen. En Avalon doet alsof ze verliefd is op Wade, de ex van Halleys vriendin Sofee, zodat Halley ongemerkt met hem kan daten. Zodat niemand hun manipulaties zal doorzien, doen ze alsof ze weer ruzie hebben. Deze afspraak is zo bitchy dat het wel fout moét gaan… Dit boek is het vervolg op Beste vriendinnen, ergste vijanden. Hoewel dit tweede deel een geheel nieuw verhaal heeft, is het vanwege de verwijzingen naar wat eerder tussen de vriendinnen is gebeurd aan te bevelen deel 1 eerst te lezen. Avalon en Halley zijn niet erg sympathieke personages; ze willen hun vriendinnen Sofee en Brianna niet kwetsen, maar laten vervolgens het vuile werk aan elkaar over om hun zin te krijgen. En als dat fout loopt, is het oorlog. Hoewel het verhaal vrij voorspelbaar is, zit er wel vaart in door de perspectiefwisselingen en blogteksten. Jammer is dat het verhaal wel erg Amerikaans is, waardoor het vrij ver van het Nederlandse middelbare schoolleven af staat. In of uit? is een vlotte maar voorspelbare tienerchicklit voor liefhebbers van Gossip Girl.

In of uit?

Alexa Young

15 oktober 2010

ISBN 9789044326239
    Uitgever The House of Books
    256 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Frenemies 2 - Faketastic
  • Ondertitel:

Frenemies # 2

The House of Books

Tiener boeken

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Avalon en Halley zijn niet alleen de meest modebewuste meiden van de school, ze zijn ook sinds kort weer hartsvriendinnen... Maar die vriendschap komt in gevaar want Avalon moet kiezen tussen haar nieuwe vriendinnen en Halley.

- Leeftijd 12+

MEMBER RECENSIES

• Het officiële Kronieken van de Onderwereld kleurboek