Jij tegen mij RECENSIE

Ellie en Mikey zijn de twee hoofdpersonen uit het boek, die verschillen als dag en nacht. Behalve dat Ellie vrouw is en Mikey man komt Ellie uit een rijk en liefdevol gezin. Mikey komt uit een arm en gebroken gezin. Zijn moeder heeft een alcoholverslaving waardoor een deel van de verzorging op zijn schouders terecht komt. Daar komt bij dat Mikey''s oudste zusje kort geleden verkracht is en daardoor niet meer de deur uit durft. Mikey zal die klootzak een lesje leren. De broer van Ellie wordt verdacht van verkrachting en hierdoor wordt het liefdevolle gezin overhoop gehaald. De slaapkamer van broerlief is ineens plaats delict geworden en alles is veranderd. Tom komt op borgtocht vrij en er wordt een welkom-home-feestje georganiseerd. Mikey hoort van dit feestje en vind het helemaal niks dat er een feest georganiseerd wordt voor de verkrachter van zijn zus en gaat dus op pad om de boel te verstieren. Echter loopt hij daar Ellie tegen het lijf en je raadt het al, ze worden hopeloos verliefd op elkaar. Terwijl dat hartstikke verboden is! Jij tegen mij komt erg traag op gang. Eigenlijk wordt het pas interessant wanneer de liefde begint op te bloeien. Het is spannend zo''n verboden liefde. Het is boeiend om te lezen over de diversiteit van de hoofdpersonen, al vond ik het hier en daar erg in het extreme doorgetrokken. In real life zie ik zo''n liefde niet ontstaan. In de tweede helft van het boek komt het verhaal lekker op gang, zit er vaart in het verhaal en is het boven al spannend - want hoe loopt dit af? Kiest Ellie voor haar liefde of voor haar broer en wat doet Mikey? Wanneer de rollercoaster van liefde, twijfel en emotie op gang komt, zit je midden in een film die binnen 2 uur is afgelopen. Jij tegen mij is de Romeo & Julia van deze tijd!

Jij tegen mij

Jenny Downham

15 november 2010

ISBN 9789045826318
    Uitgever Mouria
    320 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

You Against Me

Mouria

1  2  3  4  5
    (5 stemmen)

Jij tegen mij is het verhaal van Mikey en Ellie, twee jonge mensen waarvan de families gescheiden worden door een gruwelijk geheim. Hij is arm en zij is rijk. Hij werkt als bordenwasser in een restaurant, zij doet haar eindexamens. Mikey en Ellie zullen moeten kiezen tussen hun liefde voor elkaar of voor hun familie, voor háár broer of voor zíjn zus.