Elixer RECENSIE

Hoofdrolspeelster en fotografe Clea Raymond is met vriendin Rayna in Parijs als ze geobsedeerd raakt door een in het zwart geklede manspersoon op een eigengemaakte foto. Bij thuiskomst in Amerika gaat ze direct op onderzoek uit en komt ze erachter dat deze man op iedere foto - genomen in diverse landen - voorkomt. Als blijkt dat haar soulmate Ben, die ze erover verteld, hier meer van af weet is de verwarring compleet. En wat heeft haar vader, die vermist raakte in Rio de Janeiro, en haar eigen eerste babyfoto hiermee te maken? De gevoelens van de zeventienjarige Clea raken een tikje verward als ze Ben door dit alles in een ander daglicht gaat zien. Genoeg ingrediënten voor een bijzonder verhaal. Het blijft echter, realistisch beschouwd, een hedendaags kloonverhaal, wellicht met een eigen draai eraan gevonden. Het abrupte einde laat een hoop vragen onbeantwoord. Ook de nodige gedragingen van de personages laten de lezer onbevredigd achter. De combinatie is goed gevonden: een tieneridool, die van alle markten thuis is, schrijft een boek in de sfeerbeleving van de boeken van Lauren Kate en Stephenie Meyer. Zoek je er niet teveel achter dan is dit een heerlijke aanvulling op dit oeuvre. Ligt de verwachting hoog dan zal Elixer niets toevoegen.

Elixer

Hilary Duff

4 februari 2011

ISBN 9789022558195
    Uitgever Boekerij
    240 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Elixir

Boekerij

Fantasy & SciFi

1  2  3  4  5
    (12 stemmen)

Clea Raymond is een succesvolle jonge fotograaf en de dochter van een prominente politicus. Voor haar werk zwerft ze de hele wereld over en komt op de meest exotische plaatsen. Wanneer haar vader plotseling verdwijnt, tijdens een van zijn humanitaire reizen, ziet Clea op de foto's die ze maakt een vreemde schim. Hoe vaker ze ernaar kijkt, hoe meer de schim lijkt op een mysterieuze, knappe man.

Uiteindelijk ontmoet Clea de man van de foto's in het echt, en ze voelt zich direct enorm tot hem aangetrokken. Samen gaan ze op zoek naar haar verdwenen vader en komen ze erachter waarom ze zich zo verbonden met elkaar voelen. Verscheurd door tegenstrijdige gevoelens en achtervolgd door een donker geheim moeten ze samen het verleden ontraadselen om hun toekomst veilig te stellen.