Step Up 3 RECENSIE

Step Up 3 is alweer de zoveelste dansfilm, maar wel weer een leuke om naar te kijken. Het acteerwerk was niet om over naar huis te schrijven en het verhaal was totaal niet verrassend of spectaculair, maar de dansen daarentegen wel! Het niveau van de dansen lag in mijn ogen weer een treetje hoger dan in de vorige film en sommige dansers gingen zo snel en hadden zulke bizarre moves, dat het net leek alsof ze geholpen werden door special effects. Ik denk echter dat dit niet het geval is en dus wil ik tegen de dansers zeggen: chapeau! Ik wou dat ik zo kon bewegen! Zoals ik al zei was het verhaal niet heel verrassend of spectaculair. Het gaat over danscrew The House of Pirates, die door geldproblemen hun thuisbasis en oefenruimte ‘The Vault’ dreigen kwijt te raken. Het enige wat hen zou kunnen redden is het winnen van de danswedstrijd World Jam, waarmee ze 100.000 dollar kunnen winnen. Maar daarvoor moeten ze wel alle andere danscrews verslaan, waaronder de door hen gevreesde en gehate tegenstanders The House of Samurai. Natuurlijk wordt de hoofdrol vertolkt door een veel te knappe danser - waarvan menig tienerhart op hol slaat - en komt er ook nog wat romantiek in voor. Je weet van tevoren al exact hoe de film zal verlopen, maar dat maakt niet uit. De dansmoves waren zo spectaculair en cool om naar te kijken, dat ze alle negatieve aspecten van de film doen vergeten. Naast de film vind je op de DVD nog wat extra’s. Zo heb je de deleted scenes: leuk om even naar te kijken, maar voegen niet veel aan de film toe. Verder heb je nog de dance off: een in Nederland gehouden danswedstrijd, waarbij een aantal acteurs en de regisseur van Step Up 3 in de jury zitten. Het is wel grappig om te zien dat we in Nederland ook veel goede dansers hebben, maar na het zien van de film vallen de moves een beetje tegen en de opname is helaas ook van een heel slechte kwaliteit. Step Up 3 is een aanrader voor een gezellig meidenavondje, om bijvoorbeeld in de (dans)mood te komen voor een avondje stappen.

Step Up 3

1  2  3  4  5
    (11 stemmen)

In Step up 3 nemen Luke (Rick Malambri) en zijn danscrew The house of Pirates deel aan een internationale danswedstrijd in Parijs. Met het prijzengeld wil Luke met zijn crew een verlaten warenhuis in New York behouden, dit is namelijk de thuisbasis van de dansvereniging. Om verzekerd te zijn van de winst in Parijs versterkt Luke zijn crew met Natalie (Sharni Vinson) en Moose (Adam G. Sevani) en creëren zij de meest fantastische dansmoves. Maar de concurrente is groot. Tijdens de danswedstrijd nemen The Pirates het op tegen hun eeuwige aartsrivaal The House of Samurai. In Parijs komen alle voorbereidingen en opgebouwde spanning tot een spectaculaire climax.

- Kijk voor mee informatie over deze film op: www.stepup3d.nl
    - Step Up 3 is verkrijgbaar op 3D Blu-Ray, DVD of Blu-Ray
    - Er wordt ook een speciale Step Up-verzamelbox met de drie edities uitgebracht