De smaak te pakken RECENSIE

De smaak te pakken is weer een toppertje van de hand van Jill Mansell. De auteur is zeker geen onbekende in Chicklitland - integendeel - en als ze zulke leuke boeken als deze blijft schrijven mag ze van mij nog wel even blijven! In het verhaal volgen we Ellie, die na het overlijden van haar man Jamie en na maanden van verdriet, haar leven weer probeert op te pakken en met een schone lei wil beginnen. Het verhaal wat zo verdrietig begint slaat al snel om in een superleuke chicklit, waar je als een trein doorheen leest. Het bevat alle eigenschappen wat een goede chicklit betaamt: verdriet, vriendschap, humor, liefde, een beroemde filmster en mooie mannen. Ook speelt het verhaal zich af in het o-zo-geweldige Londen, wat voor mij NOG een pluspunt betekent. Door Jill’s beeldende en levendige schrijfstijl was het net alsof ik me zelf weer even in Londen bevond. Heerlijk! Na het lezen van de eerste pagina heb je gegarandeerd meteen de smaak te pakken!

De smaak te pakken

Jill Mansell

29 april 2013

ISBN 9789021014982
    Uitgever Sijthoff
    268 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

To the Moon and Back

Sijthoff

Feelgood/ Chicklit

1  2  3  4  5
    (28 stemmen)

Na maanden van verdriet om haar overleden man, Jamie, is Ellie weer toe aan een nieuwe start. Ze verruilt haar uitgewoonde flat voor een mooi appartement en vindt een geweldige baan. Aan een nieuwe man heeft ze nog geen behoefte. Vooral niet omdat Jamie haar stiekem opzoekt – daar dagdroomt ze over, want zo mist ze hem gewoon wat minder.
    Haar nieuwe baas Zack McLaren is rijk, ziet er fantastisch uit en is nog succesvol ook. Maar Ellie kijkt wel uit, ze weet zeker dat Zack alleen een betrouwbare assistente wil, meer niet. Wanneer Todd, Jamie’s beste vriend van vroeger, onverwachts opduikt, voelt Ellie voor het eerst weer eens wat vlinders. Ze heeft de smaak weer te pakken. Nu nog de juiste man...