Beroemde buren RECENSIE

Wanneer Jess’ vader een nieuwe baan krijgt, moeten ze verhuizen. Jess zit hier helemaal niet op te wachten, maar omdat de banen in deze tijd niet voor het oprapen liggen, zit er niks anders op. Wanneer Jess het luxe appartementencomplex ziet waar ze gaan wonen, is ze echter meteen verkocht. In het complex komen ontzettend rijke mensen te wonen en beroemdheden, maar hoe leuk dat ook lijkt, het valt best tegen. In eerste instantie lijkt Beroemde buren gewoon een leuk tienerboek, maar de verhaallijn van de viertienjarige Jess krijgt wat meer diepgang door het gemis van haar overleden moeder. Beroemde buren is echt heel leuk geschreven en de personages zijn heel herkenbaar, maar ik zat maar te wachten tot de smeuïge details over de beroemdheden kwamen. Dit bleef een beetje op de oppervlakte, waardoor het boek niet zoveel over beroemde buren leek te gaan als je zou denken. Wat mij betreft had de auteur daar nog veel meer mee kunnen doen, maar ondanks dat is het een erg leuke chicklit voor tieners en ouderen.

Beroemde buren

Cathy Hopkins

4 februari 2011

ISBN 9789022558201
    Uitgever Boekerij
    208 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Million Dollar Mates
  • Ondertitel:

Wat als je grote idool opeens je buurman wordt?

Boekerij

Tiener boeken

1  2  3  4  5
    (4 stemmen)

Het luxe appartementencomplex waarvan Jess Halls vader eigenaar is, was voor Jess altijd een ver-van-m'n-bed-show, totdat ze er - tot grote ergernis van Jess - zelf gaan wonen. Maar dan komt ze erachter dat het complex bewoond wordt door de celebs waar dagelijks alle roddelbladen mee gevuld zijn. Het is er een komen en gaan van acteurs, modellen en miljonairs. Dat schouwspel lijkt het leven voor Jess iets leuker te maken, niet in de laatste plaats omdat haar vriendinnen groen zien van jaloezie. Toch is vriendjes worden met de sterren niet zaligmakend en verlangt Jess al snel terug naar haar oude leventje. Maar kan ze aan haar vriendinnen bekennen dat de gouden kooi waarin ze nu leeft iets van zijn glans heeft verloren?