Parels & Paparazzi RECENSIE

Frankie is de oudste dochter van de LaFatta-familie. Ze is georganiseerd, verantwoordelijk en leeft in weelde. Haar broertje en zusje zijn totaal anders, zij feesten tot laat in de nacht, gebruiken drugs alsof het snoepgoed is en hebben om de dag haast een ander in hun bed liggen. Maar het geld dat de familie heeft, verbloemt veel en kan heel veel doen voor je imago. Helaas blijkt luxe niet voor eeuwig te zijn; hun vader wordt vermist en er komen heel wat duistere zaakjes naar boven die al het geld opslokken. Gelukkig hebben ze geleerd dat familie het allerbelangrijkste is. Maar kunnen ze daarvan ook iedereen vertrouwen? Parels & Paparazzi is een leuk verhaal; af en toe wat spanning, heerlijke uitspattingen op luxe jachten en daarbij passende personages. Toch had ik in het begin moeite om in het boek te komen en dat komt vooral doordat je met heel veel verschillende personages meekijkt. Om de paar pagina’s switch je weer, waardoor je moet schakelen en je eerst niet iedereen goed leert kennen. Ook had het boek, naar mijn idee, veel spannender kunnen zijn als je maar bij 1 of 2 personages had kunnen meekijken en er veel meer dingen expliciet waren gebleven. Nu wordt er bijna niets aan de fantasie van de lezer overgelaten, als het gaat om de vermissing. Op het einde wordt er juist weer iets te weinig verteld, het lijkt zelfs een beetje afgeraffeld. Jammer. De gehele conclusie is dat het boek leuk was om te lezen en je bent er ook - na de eerste 50 bladzijdes - zo doorheen. Maar aan de uitwerking schort het soms nog een beetje.

Parels & Paparazzi

Katie Agnew

31 januari 2011

ISBN 9789049998769
    Uitgever Mistral
    346 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Saints v Sinners

Mistral

Feelgood/ Chicklit

1  2  3  4  5

Fatty LaFata is verongelukt, en zijn drie kinderen, Francesca, Carlo en Angelica, moeten orde op zaken stellen, zonder papa’s geld en met de dwingende ogen van maffiosi, paparazzi en de hele bon ton van Monaco in de rug. Wat van de buitenkant een sprookje leek – arme Italiaanse jongen wordt pizzamiljardair – blijkt toch meer weg te hebben van een Godfather-film. Maar was Fatty’s dood wel een ongeluk...?

MEMBER RECENSIES

• Mijn onvergetelijke ontvoerder

• Thuiskomst - Reina Crispijn