Dans met mij! RECENSIE

Dans met mij – het vervolg op Nooit opgeven – start waar het allereerste boek geëindigd is, op de Dansacademie Roosburch. De klas 1D staat voor een zware uitdaging: zich voorbereiden op hun allereerste echte optreden. Bij de korte beschrijving van het boek kon je lezen dat de dansers zouden moeten strijden voor de hoofdrollen en daarom had ik verwacht dat dit dé grote verhaallijn zou vormen door het boek heen, maar deze verwachting werd niet ingevuld. Het leven van zowel Chrissy als Sara blijft vooral op de voorgrond. Zo raakt Chrissy verliefd op haar klasgenoot Stefan en loopt Sara met een geheim rond – wat wel voor de nodige positieve en negatieve spanningen zorgt. Ondanks het feit dat het verhaal op zich redelijk voorspelbaar is, zit je als lezer wel in het verhaal. Zelfs ik, een meid van 20 jaar, vond het leuk om te lezen. Naar het einde toe had ik zelfs moeite om het boek weg te leggen. Net zoals zijn voorganger heeft Dans met mij een makkelijk te lezen lay-out, waardoor het boek zeker een aanrader is voor beginnende lezers. Als ik beide boeken – Nooit opgeven en Dans met mij – met elkaar vergelijk, vind ik dit laatste boek het leukste. Kortom, als je het eerste deel hebt gelezen, raad ik je zeker aan om verder te gaan met de serie.

Dans met mij!

1  2  3  4  5

Voor de 13 nieuwe leerlingen van klas 1D breken spannende tijden aan. Na een zwaar toelatingsexamen zijn deze danstalenten stuk voor stuk toegelaten op de nieuwe opleiding van Dansacademie Roosburch. Maar dat betekent niet dat ze achterover kunnen leunen! Ze zullen keihard moeten werken om te bewijzen dat ze thuis horen op deze opleiding. Dat ze het verdienen om les te krijgen van de beste dansleraren en vooral dat ze het in zich hebben professionals te worden.

Het eerste optreden komt eraan! Iedereen oefent keihard om de moeilijke dans onder de knie te krijgen. Helemaal voor de twee hoofdrollen die verdeeld zullen worden. Net als alle andere meiden wil Chrissy dolgraag die plek bemachtigen. Daarvoor moet ze wel zo snel mogelijk hip hop leren. Gelukkig krijgt ze hulp van Stefan. Knappe Stefan die allerlei gevoelens bij haar los maakt en die met haar de hoofdrol wil dansen. Chrissy vindt alles maar verwarrend: ze wil niet verliefd zijn. Of toch wel? En wat is er aan de hand met Sara? Ze reageert zo kribbig en geheimzinnig. Lukt het Chrissy om haar hoofd leeg te maken en de sterren van de hemel te dansen?

- Leeftijd: 10+

MEMBER RECENSIES

• De moeder de vrouw