Bofkont RECENSIE

Sarah''s zus Mackie en diens man Clive proberen al jaren zwanger te worden, maar helaas mag het niet baten. Sarah komt met een – ogenschijnlijk – briljant idee. Mackie mag met haar eigen eitje en het sperma van haar man Sarah''s baarmoeder lenen, aangezien Sarah er nu toch niks mee doet. Sarah trekt bij haar zus en zwager in en is al heel snel zwanger, maar haar hormonen lopen hoog op en tegen alle verwachting in springt er een vonk bij haar over wanneer Clive per ongeluk naast haar in bed komt liggen en haar kust. Bofkont heeft een hele leuke en frisse schrijfstijl, leest heel snel en makkelijk weg en heeft ook nog eens een leuk en mooi onderwerp. Over het algemeen is het verhaal heel grappig en lig je vaak genoeg in een deuk, ook om de hilarische gedachtegang van Sarah, maar soms komt er ook een gevoelige en emotionele kant naar boven. Dit zorgt ervoor dat het verhaal wat dieper gaat dan gewoon een leuke chicklit om gelezen te hebben. Het is een heel mooi verhaal met de juiste balans tussen alle ingrediënten die een boek over zo’n heftig onderwerp nodig heeft. Het is een chicklit, een roman, een feelgood en een mustread. Bofkont mag je zeker niet missen!

Bofkont

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Nadat Sarah Harper, werkzaam bij een groot reclamebureau in New York, een ‘ongepaste’ e-mail het hele bedrijf heeft rondgestuurd, wordt ze ontslagen. Ze gaat terug naar Houston voor een goed gesprek met haar oudere zus Mackie. Die blijkt ook diep in de put te zitten omdat ze na jarenlang proberen nog steeds niet zwanger is. Dan krijgt Sarah een briljant idee: ze gaat draagmoeder worden! Zo kan ze iets terugdoen voor Mackie en intussen flink nadenken over een nieuwe carrière. Tijdens de zwangerschap, wanneer de hormonen rondgieren in haar lijf, wordt Sarah stiekem verliefd op Clive, haar zwager!

- Ook als e-book verkrijgbaar