Starsitter in de States RECENSIE

Nadat de Wassenaarse Annelore door haar vader naar New York is gestuurd, neemt haar leven een andere wending. Haar lange afstandrelatie met Charlie is dramatisch ten einde gelopen en om het allemaal nog even erger te maken wordt ze ook nog van de peperdure theaterschool afgestuurd na een nog al confronterend interview. Gelukkig heeft ze steun; David om mee te shoppen en natuurlijk James waar ze smoorverliefd op is. Als ze een baantje als de PA (Personal Assistent) van de bekende (maar verwende) tienerster Emma aangeboden krijgt, lijkt alles weer een beetje goed te komen. Maar het baantje van Annelore lijkt makkelijker dan het is. Worden de grillen van Emma Annelore te veel?
Glitter en glamour. Zo begint het boek en zo eindigt het boek. Starsitter in de States is zeker geen doorsnee glamourboek waarvan er al honderden bestaan, het onderwerp is vrij origineel, een meisje dat wérkt in Hollywood is dit keer de hoofdpersoon in plaats van dé superster. Dit is een buitengewoon mooi geschreven boek en de personages komen goed uit de verf. Je voelt gewoon de woede van Annelore het boek uitstromen; wat kan Emma toch irritant zijn! Renske Werner heeft een van de beste schrijfstijlen die ik ken; volwassen maar toch niet saai. Dat maakt de voorspelbaarheid van dit boek toch goed te verteren. Het boek eindigt in een cliffhanger, dus de vraag rijst dan ook: wanneer komt het volgende deel? Het boek laat je een andere, duistere, kant van Hollywood zien. Wil jij nog naar Hollywood? Think twice!

Starsitter in de States

1  2  3  4  5

De Wassenaarse Annelore woont nu een paar maanden in New York, maar het zit haar niet mee. Haar relatie met Charlie is op de klippen gelopen en ze wordt na een confronterend interview van de dure toneelschool gestuurd. Gelukkig ze heeft David om mee te shoppen en ze is helemaal verliefd op James. En als ze een baantje krijgt aangeboden als de Personal Assistent van de bekende tienerster Emma, lijkt alles weer goed te komen. Of worden de grillen van Emma haar te veel?

- Leeftijd: 13+

MEMBER RECENSIES

• Mood of the Day