Lisette in Luilekkerland RECENSIE

Na de hippe, en voor veganisten geschikte boeken Veggie in Pumps en Ecofabulous koken in alle seizoenen komt Lisette Kreischer nu met de heerlijkste baksels in Lisette in Luilekkerland. Aan dit mooi vormgegeven boek kan iedere verslaafde aan cakes, chocolade en taarten haar hart ophalen. Want Lisette geeft niet alleen recepten voor de wat bekendere sweets zoals appeltaart, Chocolate Chip Cookies en muffins. Nee, ze weet de lezer ook te verrassen met lavendel koekjes, een ecobewuste stroopwafel en de Poolse Babka. Ook is er een goed evenwicht tussen recepten voor de verschillende seizoenen en tussen de brood-, taart-, cake-, koekjes- en ijsrecepten. Er staat zelfs een voorbeeld in van een chocoladefondue. Niemand hoeft zich dus te vervelen met dit boek. Mocht je nog niet overtuigd zijn? Blader dan eens gewoon door het boek, want alleen van de foto’s al ga je watertanden, laat staan wanneer je zelf aan de slag gaat. En dat is echt heel makkelijk! De ingrediënten zijn bijna allemaal in een natuurwinkel verkrijgbaar en mocht je iets niet kunnen krijgen of verdragen, dan staan er suggesties bij hoe je dat kan oplossen. Ook zijn de instructies van Lisette erg duidelijk. Er is dus geen enkele verwarring mogelijk bij het bakken en zelfs de meest klunzige kok kan slagen. Het enige nadeel aan het boek vond ik de inleiding, voor mij hoefde die niet zo nodig. Het duurde alleen maar langer voordat ik aan de slag kon en ik voelde me een beetje geïrriteerd raken door het vele dankbaar zijn van Lisette. Ook kon ik maar moeilijk geloven dat een cakeje kan huilen als je geen biologisch suiker gebruikt of dat de ‘vegan baksels gelukkiger uit de oven komen’ als ik goed nadenk over de ingrediënten die ik gebruik. Gelukkig kun je, na de eerste keer, heel gemakkelijk de inleiding overslaan en meteen met het bakken beginnen. Probeer zeker voor een zomers gevoel eens de ‘Rosey’s peach babies’ en de ‘Lemon Thyme summer cake’!

Lisette in Luilekkerland

1  2  3  4  5

Sinds het verschijnen van Ecofabulous koken in alle seizoenen, met daarin alleen pure recepten, werd Lisette steeds vaker gevraagd naar de recepten van haar beroemde cupcakes en taarten. Lange tijd hield ze deze angstvallig geheim, maar nu is er dan toch Het Ecofabulous Bakboek vol overheerlijke recepten van cupcakes en brownies, vlaaien en cheesecakes, en biscotti en muffins. Alles natuurlijk weer 100% natuurlijk en diervriendelijk; een feest voor het oog en én voor de smaak!

MEMBER RECENSIES

• Dafne likes kookboek