Het geestige leven van Lucy Shaw RECENSIE

Dit boek bracht vooral nieuwsgierigheid bij mij naar boven toen ik het uitkoos om te recenseren. De achterflap is nogal vaag, maar al gauw wordt het duidelijk dat de hoofdpersoon in dit boek, Het geestige leven van Lucy Shaw, een overleden 15-jarig meisje is genaamd Lucy Shaw. Het woord ‘geestig’ wekte bij mij in eerste instantie de illusie dat het ging om iets grappigs, iets geestigs. Maar in het eerste hoofdstuk kom je erachter dat ze er iets heel anders mee bedoelen. Op Oudejaarsavond is Lucy vermoord op een openbaar herentoilet midden in Londen. Echt veel maakt ze in het hiernamaals niet mee, totdat er een jonge man het toilet in komt en de geest van Lucy kan zien. Vanaf dat moment wordt het leven in het hiernamaals voor Lucy een stuk leuker. Op een dag ontmoet ze nog meer geesten, maakt vrienden en vijanden, wordt verliefd op de meest populaire geest en komt aan het einde van het boek oog in oog te staan met de moordenaar welke haar van het leven heeft beroofd. Het geestige leven van Lucy Shaw is een boek waar je snel doorheen leest. Het is makkelijk geschreven en je kunt alles prima volgen doordat het in een goede volgorde geschreven is. Voor zowel tieners als twintigers is dit een ‘geestig’ boek om gelezen te hebben.

Het geestige leven van Lucy Shaw

1  2  3  4  5
    (5 stemmen)

Wat als je houdt van jongens, fashion, gossip, muziek, tv-kijken en al het andere waar een normale vijftienjarige zich mee bezighoudt? Wat als je leven al een hele tijd stilstaat en je alles moet missen waar je zo van hield? Wat als je vastzit op een mannentoilet, niemand met je praat en er regelmatig over je spiksplinternieuwe Uggs heen wordt gepiest? Wat als je dagelijks tientallen mannen ziet komen en gaan, maar niemand ook maar enigszins interesse in je toont?