Het grote zomerboek RECENSIE

Zomerboeken laten het kind in mij weer helemaal opleven. De lange zomervakantie was prima te overbruggen met een boek waarin je urenlang kon tekenen, puzzelen en lezen. Heleen van Royen komt met een volwassenversie van het zomerboek. Het heet Het grote Heleen van Royen zomerboek en dat dekt direct de lading. Het hele boek staat namelijk in het teken van Heleen. Vakantiekiekjes van haar en haar gezin, columns en boekfragmenten van haar hand, uitspraken die over Heleen gedaan zijn in de media, vragen die aan haar gesteld zijn en ga zo maar door. Voor grote fans zal dit boek zeker een aanrader zijn (al zijn zij vast al bekend met haar boeken, columns en twitterberichten). Voor wie deze uitgesproken vrouw nog niet echt kent is het boek juist een leuke manier om kennis te maken. Na een tijdje had ik echter wel een overdosis aan Heleen gehad en begon het me tegen te staan. Geen boek dus om in één keer veel van te lezen. Het grote Heleen van Royen zomerboek gaat mij niet de hele vakantie zoet houden zoals zomerboeken vroeger deden, maar een paar uurtjes moet lukken. Precies genoeg voor tijdens een saaie reis en om even door te bladeren wanneer je aan de zee ligt. Afwisselend met een goede chicklit is het dan toch zeker een aanrader om mee te nemen op vakantie.

Het grote zomerboek

1  2  3  4  5

Om de hele vakantie van te genieten: Het grote zomerboek van Heleen van Royen. Met verhalen over Heleens eigen vakantieperikelen met en zonder gezin, tips voor de beste bestemmingen, fragmenten uit haar favoriete zomerleesboeken en nog veel meer.