Ik dacht het niet RECENSIE

Emily Giffin heeft ervoor gekozen om Ik dacht het niet te laten vertellen vanuit twee vrouwen; Tessa en Valerie. Tessa is een gelukkige huismoeder en getrouwd met de beroemde kinderarts Nick en samen hebben zij twee jonge kinderen. Valerie is advocaat en alleenstaande moeder van de zesjarige Charlie. De twee vrouwen kennen elkaar niet, maar wonen wel in dezelfde buurt. Na een poosje zeuren mag Charlie, het zesjarige zoontje van Valerie, naar het logeerpartijtje van een vriendje. Het zat Valerie niet lekker en had liever gewild dat ze haar zoontje bij haar thuis had die avond en nacht. En na dat ene telefoontje, wordt dat gevoel alleen maar sterker… Charlie heeft een ongeluk gehad en heeft zijn gezicht verbrand. Hij wordt behandeld door Nick, de beroemde kinderarts en tevens de man van Tessa. Het boek is zo voorspelbaar als wat, want door de schuldgevoelens van mama Valerie naar Charlie toe en de ontzettend goede hulp van kinderarts Nick voor Charlie, begint er iets op te bloeien tussen hen twee. Er ontstaan hevige gevoelens en een heftige vrijpartij kon bijna niet meer voorkomen worden. Dit voorval wordt vervolgd door een boel onzekere momenten, zowel voor Valerie en Nick, maar ook voor Tessa, die erachter is gekomen dat haar man vreemd is gegaan. Vanaf de eerste bladzijde wordt je meegesleurd in dit mooie verhaal vol heftige emoties, spanning, oneindige liefde voor kinderen, vreemdgaan en onzekerheid. Emily Giffin heeft er goed aan gedaan om het verhaal vanuit de twee vrouwen te laten vertellen. Hier en daar is het boek ontzettend voorspelbaar, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het einde niet had verwacht, waardoor ik nu met een paar vragen blijf zitten. Al met al een prachtig boek met een heftig verhaal, welke je meeneemt vanaf het begin tot het einde.

Ik dacht het niet

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Tessa heeft twee jonge kinderen en is getrouwd met een beroemde kinderarts. Ze heeft haar eigen carrière opgegeven om zich op haar gezin te richten. Iedereen denkt dat Tessa het thuis prima naar haar zin heeft. Valerie is advocaat en alleenstaand moeder van de zesjarige Charlie. Na de zoveelste teleurstelling heeft zij zich voorgenomen nooit meer verliefd te worden − en al helemaal niet op foute mannen. Hoewel beide vrouwen in dezelfde buurt in Boston wonen, hebben ze weinig gemeenschappelijks behalve de heftige liefde voor hun kinderen. Tot Charlie op een avond een ernstig ongeluk krijgt.

• 7x "Nep relatie wordt meer" tienerfilms

• De beste Scifi op Disney+

• The Originals feiten die je waarschijnlijk nog niet wist