Duistere vlam RECENSIE

Alyson Noel gaat als een tierelier met haar boeken over de onsterfelijke Ever en Damen. Ze lijken aan de lopende band uit te komen. Bij het derde deel, Schaduwland, was ik heel even bang dat het ten koste zou gaan van de kwaliteit. Want het werd allemaal wel erg klef en truttig. Maar dat veranderde in de loop van het boek en in dit vierde deel hoef je daar helemaal niet meer bang voor te zijn. Want zonder pardon gooit Alyson alles wat in de voorgaande boeken een feit leek te zijn omver en volgen de avonturen elkaar in een rap tempo op. Toch moet ik kritisch zijn: Ever is niet de meest leuke hoofdpersoon die je je kunt voorstellen. Ze is nogal een ongeleid projectiel, die niet altijd slimme beslissingen maakt. Dat maakt dat ze soms wel wat op de zenuwen van de lezer kan werken. Dat doet ze in elk geval bij mij. Daarnaast rijst bij mij de vraag of ze wel echt van Damen houdt. Hij zorgt voor haar zoals een vader dat zou doen. En aangezien zij geen vader heeft, zou dat allemaal erg goed uitkomen. Ik kan de kalverliefde van Ever daarom ook niet serieus nemen. Maar ik ben nog van mening dat schrijfster Alyson dit allemaal met een reden doet. Je blijft namelijk lezen, omdat je wilt weten wie de échte ware liefde van Ever is. En dus is het wachten op het volgende deel. Want die wil ik toch wel weer lezen.

De onsterfelijken 4: Duistere vlam

Alyson Noël

14 augustus 2013

ISBN 9789021807492
    Uitgever Sijthoff
    272 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Dark Flame

Sijthoff

Fantasy & SciFi

1  2  3  4  5
    (14 stemmen)

Hun liefde bloeit al eeuwenlang, maar nu dreigt er een einde aan te komen. Ever moet alle zeilen bijzetten om het vuur brandend te houden. Ever probeert Haven te helpen in haar nieuwe leven als onsterfelijke. Maar Haven zou Haven niet zijn als ze niet heel onvoorzichtig omsprong met haar nieuwe status " en daarmee dreigt ze het geheim aan de buitenwereld te onthullen. Evers pogingen de Onsterfelijken verborgen te houden, brengen Haven alleen maar dichter bij de vijand: Roman en zijn duistere vrienden