Klittenband RECENSIE

Nicky, Esmée en Fleur wonen in het Gooi en hebben geen bevredigend seksleven. Nicky''s man gaat bij haar weg omdat ze ''het nooit meer doen''. Fleur is net bevallen en moet er even niet aan denken en Esmée vindt seks niet meer belangrijk. Hun vriendin Marleen is de Samantha van het stel en sekst er op los met iedereen die ze tegenkomt. Onder aanvoering van Marleen proberen de andere drie hun seksleven nieuw leven in te blazen. Helaas is Klittenband niet de Nederlandse Sex and the City of een soort Gooische Vrouwen. Er wordt vaak per alinea van perspectief gewisseld, wat erg verwarrend werkt voor de lezer en wat er bovendien voor zorgt dat je niet echt een band opbouwt met een personage. Verder ontbreekt het aan een goed verhaal. De gebeurtenissen volgen elkaar op, maar het wordt nergens echt boeiend. Het boek sukkelt voort en ik begon op het eind eigenlijk een beetje een hekel te krijgen aan de vrouwen. Driehonderd pagina''s met vrouwen die zeuren over hun seksleven is gewoon een beetje... veel. ''Als je geen zin hebt... dan maak je maar zin!'' staat op de voorkant van het boek. Dat gold bij mij helaas voor het uitlezen van het boek.

Klittenband

1  2  3  4  5

Nicky leek het zo goed voor elkaar te hebben. Een leuke vriend, een beginnende tv-carrière en alle tijd om de hond uit te laten. Maar als ze plotseling wordt gedumpt (de reden volgens haar vriend: 'We dóén het ook nooit meer!'), zoekt zij steun bij haar vriendinnen. 'Hoe vaak doen jullie het nog?' Met uitzondering van nymfomane Marleen kijken de dames beschaamd omlaag. Wordt het misschien tijd dat ze hun seksualiteit opnieuw gaan ontdekken?

MEMBER RECENSIES

• Echt eten