Diva's en deadlines RECENSIE

Dit boek gaat over Barbelle die op de redactie van een televiesieprogramma gaat werken. Het is een aardig verhaal en er komt een aantal leuke scènes in voor, met name doordat Barbelle reportages mag maken op een aantal verschillende locaties, met leuke mensen. Tegelijkertijd vind ik dat ook één van de minpunten van het boek: teveel verschillende situaties die aan elkaar geschreven lijken, zonder dat er echt een opbouw in lijkt te zitten. Een absoluut pluspunt zijn de personages in dit verhaal, het zijn er veel en sommige zijn zo neergezet dat je er een duidelijk beeld bij kunt vormen. Helaas spreekt juist de hoofdpersoon mij niet aan. Voor het gehele boek geldt dat het lijkt alsof de schrijfster te graag wil en te hard probeert om een chicklit te schrijven. In het verhaal leidt dit tot teveel wendingen en in de tekst tot zinnen die allemaal net niet lekker lopen. Het is geen onaardig boek, het leest ook wel lekker weg en ik geloof absoluut dat de schrijfster bomvol zit met goede ideeën. Dus, ondanks deze matige debuutroman ben ik erg benieuwd naar het volgende boek van deze schrijfster.

Diva's en deadlines

1  2  3  4  5

Barbelle, een jonge twintiger, ziet haar droom in vervulling gaan wanneer ze aan de slag kan op een televisienieuws redactie. Ietwat onzeker, maar brandend van ambitie begint ze aan haar eerste werkdag. Die verloopt helemaal anders dan ze had verwacht. Langzaam maar zeker maakt ze kennis met de wereld van de eeuwige deadlines en de opgeblazen ego’s, waarin het voor haar almaar moeilijker wordt om trouw aan zichzelf te blijven. Barbelle wordt verliefd op haar baas Timothy en raakt bevriend met diens vriendin Gaby, de lesbische en jaloerse weervrouw van het televisiestation. Gaby laat geen enkele methode ongebruikt om haar zin te krijgen. Ze lokt Barbelle naar het dak van de nieuwsredactie, terwijl ze weet dat Timothy daar zijn handen vol heeft met een ander. Ook de bloedmooie maar valse presentatrice Odille laat geen kans onbenut om Barbelle te vernederen en te manipuleren. Wanneer Barbelle haar weg in de televisiewereld eindelijk gevonden lijkt te hebben, slaat ze aan het twijfelen. Is dit werkelijk de droom die ze voor ogen had?

MEMBER RECENSIES

• De visser