Vervloekt RECENSIE

Het eerste boek van de schrijfsters Kami Garcia en Margaret Stohl - Betoverd - werd erg goed ontvangen door onze recensente Linda. Dus ik wilde heel graag het vervolg erop lezen en mezelf laten meeslepen door Ethan en Lena. In dit deel hebben Ethan en Lena een relatie, maar die verloopt niet heel soepel doordat Lena na de dood van haar oom zichzelf terugtrekt. Ze praat niet meer met Ethan, ze weigert om naar school te gaan en ze gaat veel met haar duistere nichtje om. Hun relatie blijkt zelfs over te zijn als Lena bij een andere jongen op de motor springt en wegvlucht bij Ethan. Toch besluit hij op zoek te gaan naar haar en ervoor te zorgen dat ze een goede kant kiest voordat het haar verjaardag is. Ik kan me helemaal vinden in het oordeel van Linda over de goede schrijfstijl, de leuke personages en het focalisatiepunt waaruit het geschreven is. Dat was echt allemaal prima verzorgd en origineel. Alleen snapte ik echt helemaal niets van het boek! Ik begreep niet goed wie Lena en Ethan waren, wat hun rol in de magische wereld is, wie al die vreemde wezens waren en wat zij konden met hun krachten. Op elke bladzijde had ik meerdere vraagtekens en moest ik weer teruglezen om erachter te komen dat ik echt geen gedeeltes had overgeslagen, maar dat die informatie gewoonweg miste. Ik miste het hele eerste boek om Vervloekt te kunnen begrijpen, om lekker in het verhaal te kunnen verdwijnen. En dat is dan ook meteen mijn grootste probleem met een boek, ik vind dat het niet zo geschreven moet zijn dat alleen trouwe lezers het verhaal kunnen snappen. Bepaalde aspecten moeten gewoon duidelijk uitgelegd worden om ook nieuwe lezers een kans te geven. Want het verhaal is gewoon echt leuk, goed geschreven en zeker een aanrader. Maar nu blijf ik een beetje teleurgesteld achter, omdat ik me veelal loop te ergeren aan alle begrippen die niet worden uitgelegd of omdat ik gewoon niet snap wat de rol is van de zoveelste persoon die opduikt zonder een inleidende zin.

Vervloekt

1  2  3  4  5
    (8 stemmen)

Ethan wist zeker dat er in Gatlin nooit iets gebeurde. Tot hij Lena ontmoette, die hem een wereld toonde die al die tijd verborgen was gebleven. Een Gatlin dat eeuwenoude geheimen herbergde, onder de met mos bedekte bomen en afgebrokkelde trottoirs. Samen kunnen ze alles aan, maar na een tragisch sterfgeval begint Lena afstand te nemen van Ethan. Ze houdt geheimen achter die hun relatie ernstig op de proef stellen. En nu Ethan openstaat voor de duistere kant van het stadje en opgejaagd wordt door visioenen die alleen hij kan zien, is er geen weg meer terug.

MEMBER RECENSIES

• Voor eens en altijd

• Alles wat beweegt - Susan Smit