Prins heerlijk RECENSIE

Men neme een rijke jongeman en men neme Jilly, een meisje met een armetierig baantje dat in een veel te duur huis woont, omdat haar ex haar heeft verlaten voor een ander en voilá: een verhaal is geboren! Inderdaad, een flinterdun verhaal, dat wel. Veel interessanter dan dit wordt het ook eigenlijk niet in het nieuwe boek van Mariëlle Bovenkamp. De jongeman in kwestie blijkt een zesentwintigjarige student te zijn die eigenlijk nog niets bereikt heeft in het leven en nog steeds bij rijke mammie en pappie woont. Weg is mijn sympathie. Waarom hoofdpersonage Jilly helemaal gek van hem is? Ik kan er niet bij. Bij mij begonnen vooral de golddigger bellen te rinkelen. Daarbij is de verhaallijn flink doorzichtig. De kleine hints waar de lezer waarschijnlijk overheen hoort te lezen, haalde ik er zo uit. Het plot zag ik van mijlenver aankomen. Dit allemaal in combinatie met een scheut ongeloofwaardigheid, maakt het boek tot een grote afkanpper. Oh, en nog een laatste smeekbede aan alle chicklit auteurs: alsjeblieft, schrijf nooit – NOOIT - over de man die vreemdgaat en belooft weg te gaan bij zijn vrouw en dit uiteraard niet doet. Ik denk niet dat ik dat cliché ook nog maar één keer aankan.

Prins heerlijk

1  2  3  4  5

Jilly’s leven ziet er bepaald niet zo uit als ze zou willen. Haar relatie is voorbij en haar werk vindt ze vreselijk. Dan krijgt Jilly interessant nieuws: in het dorp waar ze opgroeide, komt een rijk echtpaar wonen. Mét een knappe zoon! Of hij echt zo knap is, willen Jilly en haar vriendinnen met eigen ogen beoordelen. Ze gaan samen naar de villa, proberen hem in de stad op te sporen… En hun plannetje werkt. De jongen, Ruben, merkt Jilly op en valt voor haar. Zij is ook smoorverliefd op hem en stelt zich al voor hoe ze samen een luxe leventje leiden met al dat nieuwe geld. Maar er komt een eind aan haar geluk als Prins Heerlijk niet zo heerlijk blijkt als hij leek. Zal Jilly’s leven ooit weer zo sprookjesachtig mooi worden, of moet ze accepteren dat er voor haar geen droomprins is?

MEMBER RECENSIES

• Het pleidooi