Verliefd XXL RECENSIE

Verliefd XXL is het zesde deel van de Babysit Babes. Je krijgt zakgeld, maar dat is altijd nét iets te weinig. Klinkt bekend toch? Op dat probleem hebben de vier meiden Moniek, Nikki, Lisa en AÏsha een oplossing gevonden: ze richten een babysit club op. Samen zijn de vier meiden ‘de babysit babes’. We nemen een kijkje in het leven van AÏsha. AÏsha is een goede oppasser, maar als een vrouw AÏsha betaalt om niet alleen op te passen maar ook te boenen, legt ze de Babysit Babes-regels op tafel in de hoop dat de vrouw begrijpt dat boenen niet bij het oppaswerk hoort. Om het allemaal een beetje erger te maken duikt Viggo op bij het gezin, de jongen waar AÏsha al jaren in stilte verliefd op is. Het lijkt erop dat Viggo het oppasbaantje van AÏsha gaat innemen of komt de hulp uit een onverwachte hoek? Verliefd XXL is een luchtig boek, soms iets té luchtig. Er zit geen enkele spanning in en de liefde die er in voorkomt… het is allemaal erg spontaan zonder geheimzinnigheid en vragen waar je mee blijft zitten. Het duurt ook even voordat je echt lekker in het boek zit - ongeveer een kwart van het boek. Toch heeft het een duidelijke en leuke verhaallijn. Al is die soms niet zo goed uitgewerkt. Wil jij oppasser worden? Dan is dit boek een aanrader, want achterin staan handige oppastips die jou net zo’n goede oppasser als AÏsha maken. Ik zal het maar zo zeggen: Verliefd XXL is als een Cracotte, een luchtig tussendoortje. Het laat geen knoop in de maag achter, en omdat je je niet goed kan in leven in AÏsha, ook geen liefde voor Viggo. Alleen voor babysit lovers!

Verliefd XXL

1  2  3  4  5

Als Aïsha door de moeder van haar nieuwe oppaskind min of meer bevolen wordt het huis schoon te maken, durft ze daar niks van te zeggen. Ze legt na afloop de huisregels van Babysit Babes op tafel, in de hoop dat haar opdrachtgeefster dan zal begrijpen dat schoonmaken niet bij het oppastarief is inbegrepen. Niet, dus... Om het allemaal nog een beetje erger te maken, duikt Viggo opeens bij het gezin op. Wat nu? Gaat Viggo, op wie Aïsha al jaren in stilte verliefd is, in haar plaats oppassen? Of komt er uiteindelijk hulp uit een hoek die Aïsha nooit verwacht had...?

- Leeftijd: 10+
    - Ook als e-book verkrijgbaar

MEMBER RECENSIES