Een liefdesverhaal met mijn dode beste vriendin in de... RECENSIE

Cass is zestien en besluit na de dood van haar beste vriendin Julia hun vakantieplan – naar Californië reizen – in haar eentje voort te zetten. Per fiets, met Julia’s as in een Tubberwarebakje. Alles beter dan samen met haar theatervrienden en de bitchy Heather Julia’s geheime project – een ninjamusical – uit te voeren. Tijdens de honderden kilometers die Cass maakt, is het tijd haar gevoelens onder ogen te zien. Voelde ze meer voor Julia dan alleen vriendschap? En zijn Julia’s vrienden eigenlijk nog steeds haar vrienden – nu Julia er niet meer is? Het verhaal is opgebouwd uit twee tijdslijnen: toen en nu. De fietstocht is toen, in het heden helpt Cass Julia’s vrienden bij de uitvoering van de musical. De schrijfstijl is prettig en toegankelijk. De afwisselende tijdslijnen vond ik aanvankelijk wat verwarrend, als je verder leest zorgen ze echter voor een prettige spanningsboog in het verhaal doordat je je gaat afvragen waarom Cass haar fietstocht heeft gestaakt. Minpuntje is de goedkope uitgave; het boek ziet er onaantrekkelijk en cheap uit en ook het lettertype is net iets te klein om comfortabel te zijn. Een liefdesverhaal met mijn dode beste vriendin in de hoofdrol is een mooie young adult-roman over rouw, seksualiteit en vriendschap.

Een liefdesverhaal met mijn dode beste vriendin in de...

Emily Horner

18 april 2011

ISBN 9789044617412
    Uitgever Prometheus
    208 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

A Love Story Starring My Dead Best Friend
  • Ondertitel:

hoofdrol

Prometheus

Tiener boeken

1  2  3  4  5

In Een liefdesverhaal met mijn dode beste vriendin in de hoofdrol volgen we de zestienjarige Cass, die na het overlijden van haar beste vriendin Julia heel Amerika door fietst naar de zee van Californie, met Julia's as in een tupperwarebakje. Het is de reis die Julia en Cass samen hadden moeten maken. Al fietsende kan ze haar gevoelens niet langer ontkennen; gevoelens die misschien wel verder gaan dan alleen vriendschap. Na de dood van Julia moet Cass haar plaats in de sociale rangorde herzien. Zijn Julia's vrienden ook haar vrienden? Deze roman is een zoektocht naar identiteit en liefde met twee prachtige verhaallijnen, toen en nu.

MEMBER RECENSIES

• Wij twee