Vakantiekriebels RECENSIE

De vakantie is (bijna) voorbij maar om het vakantiegevoel nog wat langer vast te houden is Vakantiekriebels het ideale boek. Amy gaat met haar familie naar Frankrijk, maar niet in een mooie villa zoals ze gehoopt had. Samen met haar broertje van 5 gaat ze met haar ouders naar een suffe camping! Maar dan ziet Amy een super leuke jongen en ze krijgt spontaan kriebels in haar buik. Tijd om een praatje met hem te maken heeft Amy niet, gedeeltelijk omdat haar moeder Amy onwillig heeft ingeschreven voor een tienerkamp. Paardrijden is een onderdeel van het tienerkamp. Amy is na een paardrijdongeluk als de dood voor paarden dus na een paniekaanval durft ze de groep van het tienerkamp niet onder ogen te komen. De vakantie lijkt niet erger te kunnen worden! Maar dan voelt Amy de ogen van de leuke jongen op zich gericht… Misschien wordt het toch nog een leuke vakantie! Van dit boek krijg je helemaal vakantiekriebels! Het is realistisch geschreven en wat Amy overkomt, kan iedereen gebeuren dus dat maakt het boek extra inleefbaar. De liefde die in dit boek voorkomt is niet te overdreven maar zorgt wel voor de nodige spanning. Dat maakt dat het boek lekker leest en (jammer genoeg) in een ruk uit is! Naast al deze pluspunten is er wel een minpuntje. De leuke jongen is Frans, en alles wat hij zegt is letterlijk vertaald uit het Frans. Alles wat hij zegt klinkt daardoor niet ontzettend verleidelijk en lief, maar meer als een enorme oen! Ondanks dit minpuntje is dit boek een must read voor elke teen chick.

Vakantiekriebels

Liz Elwes

20 mei 2011