In het diepe RECENSIE

Het eerste boek van Lucy Diamond vond ik helemaal geweldig en had ik in een ruk uit. Ik had dan ook heel veel zin om haar tweede boek In het diepe te recenseren. Het boek gaat over Evie, die het gevoel heeft nog niets bereikt te hebben in haar leven – tot nu toe alleen maar vervelende baantjes, een vriendje waar ze niet echt op één lijn mee lijkt te zitten – ze heeft haar draai in het leven nog niet gevonden. Dit in tegenstelling tot haar perfect ogende zussen. Alles lijkt alleen maar erger te worden als blijkt dat haar lievelingstante, na haar overlijden, haar populaire strandcafé aan Evie nalaat. Of toch niet? Het eerste wat ik wil zeggen over In het diepe is dat het een heerlijke feelgood chicklit is, die ik met een voldaan gevoel heb dichtgeslagen. De gezelligheid en warmte spatten van het papier. Tuurlijk zijn alle chicklits een beetje voorspelbaar en dat vind ik eigenlijk ook juist zo heerlijk aan het genre. Alleen was ik bij dit boek bang dat het allemaal een beetje té voorspelbaar zou zijn. Ik had van tevoren al helemaal uitgestippeld hoe het verhaal zou verlopen en bijna alles kwam uit. Dit vond ik dus echt wel een minpunt aan het boek. Maar ach, het verhaal was zo leuk dat ik me daar gelukkig wel overheen kon zetten. Het boek is heerlijk beschrijvend geschreven: ik kon de geur van de zee gewoon ruiken, het kletsen van de golven horen en de smaak van de Engelse pasteitjes proeven. Ik kreeg meteen zin om op vakantie naar Cornwall te gaan!

In het diepe

1  2  3  4  5

Evie is het zwarte schaap van de familie. Haar twee zussen hebben hun leventje perfect op orde, met een gezin, een mooi huis en een goede baan. Evie daarentegen heeft een cv vol uitzendbaantjes. O, en ze heeft Matthew nog: haar zeer verantwoordelijke en volwassen vriend. Evie is zich net aan het verzoenen met haar saaie lot, als ze hoort dat haar tante Jo plots is overleden. Tot grote verbazing van de hele familie laat Jo haar geliefde strandtent na aan de onverantwoordelijke, impulsieve Evie. Terwijl Matthew en haar familieleden haar onder druk zetten om de strandtent te verkopen, wordt Evie gedwongen een kritische blik op haar leven te werpen. Wil ze de strandtent verkopen en braaf doen wat van haar wordt verwacht? Of is het misschien hoog tijd om de boel eens volledig om te gooien?

- Ook als e-book verkrijgbaar