Rudolph's cupcakes RECENSIE

Het nieuwe boek van Rudolph van Veen heet Rudolph''s Cupcakes en zoals de naam al zegt, staat dit boek vol recepten voor de meest uiteenlopende soorten cupcakes. Met iedereen is rekening gehouden, zo zijn er vegetarische, gluten- en suikervrije cupcakes in zowel zoete als hartige varianten. In Rudolph''s Cupcakes staat ongeveer alles wat je wilt weten over deze kleine cakejes. Alle basisingrediënten worden in een van de eerste hoofdstukken uitgebreid besproken en er is zelfs een hoofdstuk dat de Cupcake Dokter heet: een hoofdstuk om de meest voorkomende problemen op te lossen. Naast recepten en tips komt ook de Bus Stop Bakery langs; een studentenbedrijf van Fontys Academy for Creative Industries in Tilburg. De Bus Stop Bakery is een bus die bij grote evenementen staat en van waaruit cupcakes verkocht worden. Rudolph is aan dit project verbonden als gastdocent en het lijkt mij geen straf om een grote roze bus vol cupcakes tegen te komen! Het boek is mooi vormgegeven en speelt goed in op de huidige trend rondom de cupcake. Door de uiteenlopende recepten ben je geneigd ook eens iets uit te kiezen dat je normaal niet zou maken zoals de hartige Viva Mexico, een pittige cupcake met mais en avocadocreme. Toch denk ik bij cupcakes eerder en liever aan de Sangria Summer, een cupcake met rode wijn crème en vers fruit. Of de Pêche Melba een perzikcupcake met vanillecreme en frambozen! De hartige cupcake met bitterbal en een toefje mostercreme laat ik liever aan me voorbij gaan. Rudolph''s Cupcakes is een uitgebreid boek voor iedereen die van de ''gewone'' cupcake houdt of wat avontuurlijker ingesteld is en zijn gasten graag iets aparts voor wil zetten. Door de duidelijke recepten en achtergrondinformatie kan iedereen zichzelf met dit boek trakteren op een home made cupcake.

Rudolph's cupcakes

1  2  3  4  5

In Rudolph's cupcakes deelt Meester Patisier en Meesterkok Rudolph van Veen zijn originele en tongstrelende cupcakerecepten. Hij laat zien dat er voor elke gelegenheid en voor elk moment een passende cupcake te maken valt. Of je nu houdt van chocolade, fruit of overdadige taartjes, er is voor ieder wat wils!

MEMBER RECENSIES

• Heks

• De hoogst verdienende films in Coronatijd