Crash RECENSIE

De vierde chicklit van Mariëtte Middelbeek, Crash, kan als je het mij vraagt in de top tien beste Nederlandse chicklits. Ze weet tot nu toe in ieder boek welke ze geschreven heeft, mensen te raken. In ieder boek beschrijft ze weer zo’n mooi verhaal. Het raakt je vanaf het eerste hoofdstuk, het neemt je mee en het laat je tot het laatste hoofdstuk niet meer los. Het verhaal gaat over Daphne. Een gelukkig getrouwde jonge vrouw die samen met haar man Maarten op een boerderij woont. Ze leven het perfecte leven en genieten volop! Totdat Maarten op een avond een auto-ongeluk krijgt en om het leven komt. Het leven van Daphne stort in en ze ziet geen reden meer om verder te gaan met haar leven. Tot ze een rigoureus besluit neemt en verhuist naar Amsterdam. Weg van het platteland, weg van de boerderij en de vieze lucht. Op naar de bewoonde wereld, op naar de hoofdstad van ons land, waar ze altijd al heeft willen wonen. Ze heeft tijd nodig om te wennen, maar raakt al gauw bevriend met Liz, wie niet veel later haar collega wordt. Even later beleeft Daphne weer een tegenslag wanneer Liz en zij te horen krijgen dat ze op straat komen te staan omdat het restaurant waar ze werkten failliet is verklaard. En dat terwijl Daphne net een grote verrassing heeft ontdekt… Mariëtte Middelbeek heeft mij met haar vierde chicklit Crash weer vastgegrepen en meegenomen in dit prachtige en ontroerende verhaal. Het is net alsof je het verhaal zelf beleeft, alsof je er middenin zit. Wanneer je dat als auteur voor elkaar krijgt bij mensen, iedere keer weer, kun je jezelf wel een topper noemen. Van mij mag Mariëtte Middelbeek altijd in dit genre blijven schrijven!

Crash

1  2  3  4  5
    (26 stemmen)

Daphne en Maarten zijn nog maar net getrouwd als Maarten door een ongeluk om het leven komt. Voor Daphne breekt een zware tijd aan. Niet alleen is het verdriet om Maarten erg groot, ze wordt ook gedwongen te verhuizen en moet een nieuwe baan zoeken. Daphne besluit het dorp en de boerderij, waar ze zo gelukkig met Maarten woonde, achter zich te laten en trekt naar Amsterdam. Maar net als ze haar leven weer wat op orde heeft, doet Daphne een wel heel verrassende ontdekking.

MEMBER RECENSIES

• Het intieme vreemde

gabstar25