Cameramania RECENSIE

Als je zin hebt in een heerlijke Hollandse Chicklit, dan zit je met het boek Cameramania helemaal goed! Hoofdpersoon Sabine heeft haar leven keurig op een rijtje. Ze woont samen met haar vriend Niels, heeft een leuke baan in de verzorging en heeft genoeg vriendinnen. Niets aan het handje zou je zeggen. Totdat een klein akkefietje op haar werk ervoor zorgt dat Sabine het landelijke journaal haalt, in RTL Boulevard uitvoerig besproken wordt, haar baan uiteindelijk kwijtraakt, haar relatie op de klippen loopt en zelfs voor heisa zorgt in het programma Boer zoekt Vriendin waar ze per ongeluk in terecht is gekomen. Sabine maakt ineens ontzettend veel mee en normaliter zou ze dit met haar beste vriendin Kim bespreken, maar zij is voor zes weken in het buitenland op huwelijksreis. Drama alom! Alles wat Sabine ineens meemaakt en alle fouten die zij hierin maakt worden er op een gegeven moment wel een beetje veel wat het verhaal een tikkeltje te ongeloofwaardig maakt. Zonde, want het is een erg leuk verhaal en past perfect in het genre Chicklit. Het is makkelijk geschreven en sommige stukken zijn wellicht voor menig chick nog herkenbaar ook. Je raast door het boek vanwege het leuke verhaal, maar helaas gebeurt er te veel waardoor het een ongeloofwaardig geheel wordt.

Cameramania

1  2  3  4  5
    (4 stemmen)

Wat als van de ene dag op de andere de ogen van heel televisiekijkend Nederland op je gericht zijn? Sabine Lambrechts heeft er nooit om gevraagd, en ze heeft geen idee hoe ze dít nu weer over zichzelf heeft afgeroepen. Haar simpele leventje beviel Sabine prima. Een leuke baan, al is er wel wat aan te merken op het werk in de zorg, en een leuke vriend, al knaagt het aan haar dat Niels geen gezin met haar wil stichten. Maar dit? Na een akkefietje op haar werk ziet Sabine zichzelf terug op het journaal en vanaf dat moment achtervolgen de camera's haar alsof ze Oprah is. Als ze dan ook nog zelf het lot een handje helpt door ongewild in het populaire programma Boer zoekt vriendin terecht te komen, is de cameramania compleet. Sabine wil nog maar één ding: rust! En liefde, natuurlijk. Maar of dat er nog in zit?