Mijn kleine diva RECENSIE

Mijn kleine diva vertelt het verhaal van Gidget, de chihuahua die de hond van Reese Witherspoon speelde in de Legally Blonde-films. Haar trainer (en baasje) Sue Chipperton vertelt vol passie en liefde over haar werk als trainer en over haar honden, onder wie dus Gidget. Het is (zeker voor een hondenliefhebster als ik) interessant om te lezen hoe zo''n showhond nou getraind en begeleid wordt. Daarnaast worden er ook een paar leuke verhalen vertelt over het werk achter de schermen van grote films, zoals Legally BlondeGran Torino en The Ugly Truth. Maar of het nou echt een must read is...? Ik vind van niet. Het idee van Mijn kleine diva vind ik echt superleuk, maar het is gewoon too much om er een heel boek van te maken. Ik had het verhaal leuker gevonden als een artikel in een tijdschrift of als een documentaire op tv. Ik heb me er zeker een paar uurtjes mee vermaakt, maar op een gegeven moment werd het te langdradig en saai, en ging ik doorbladeren naar een nieuw hoofdstuk met een nieuw, fris element en verhaal over de honden. Maar ook in dat nieuwe hoofdstuk sloeg ik weer bladzijdes over. Conclusie: Mijn kleine diva was voor mij gewoon nét niet boeiend genoeg om helemaal uit te lezen. Jammer, want het verhaal van Gidget en haar ''collega''s'' is absoluut heel bijzonder.

Mijn kleine diva

1  2  3  4  5

Ze liep over rode lopers en reisde met limo en privéjet. Ze was bevriend met de hotste celebrities en had zelf ook miljoenen fans. Ze was het beroemdste sterretje op vier poten in de geschiedenis van Hollywood. En ze genoot elke minuut van haar hondenleven in de spotlights. Haar naam is Gidget. Ooit begonnen als boegbeeld van een fastfoodketen waar ze meer dan veertig commercials voor opnam, weet ze zich met haar onweerstaanbare charme en acteertalent op te werken tot filmactrice. Ze werkt met grote acteurs als Clint Eastwood en Brad Pitt en beleeft haar internationale doorbraak naast Reese Witherspoon in de film Legally Blond.

- Ook als e-book verkrijgbaar

MEMBER RECENSIES

• Kathaai