Op weg naar huis RECENSIE

Op weg naar huis gaat over 3 zussen die los van elkaar allemaal een eigen leven hebben opgebouwd. Op het moment dat hun moeder borstkanker blijkt te hebben gaan Rose, Bianca en Cordelia terug naar huis. Eenmaal thuis blijkt dat ze buiten de ziekte van hun moeder alle 3 zo hun eigen redenen hebben om naar huis te gaan. Rose is verloofd en verheugd zich op een leven in haar geboorteplaats, haar verloofde die op dat moment werkzaam is in Londen denkt daar echter anders over. Bianca is verhuisd naar de grote stad, raakt haar baan kwijt en beseft ineens hoe diep ze in de schulden zit. Cordelia is haar hippie bestaan zat en buiten de gezondheid van haar moeder blijkt ook haar onverwachte zwangerschap een reden te zijn om naar het ouderlijk huis te vertrekken. Dit is echt een boek waar je in moet komen. Door de gedetailleerde schrijfstijl van Eleanor Brown is het in het begin moeilijk om ontspannen te volgen wat de zussen doen, maar na een aantal hoofdstukken zit je er echt in en leest het boek als een trein! Het verhaal beschrijft zowel de treurige weg van de moeder tijdens haar ziekte als de eigen problemen die de zussen Andreas hebben. Juist doordat Eleanor Brown ontzettend gedetailleerd over de omgeving en hoofdpersonen schrijft, krijg je een goed beeld van de zussen wat het lezen van het boek erg leuk maakt. Door middel van herinneringen en flashbacks wordt de jeugd van de zussen besproken. De vader van Rose, Bianca en Cordelia is leraar op de plaatselijke universiteit, gespecialiseerd in Shakespeare en doordat de zussen opgevoed zijn zonder tv maar met stapels boeken (en dan met name Shakespeare) zitten er door het verhaal heen verschillende quotes uit verhalen van Shakespeare verwoven. Echt een boek waardoor je tijdens het lezen de tijd vergeet!

Op weg naar huis

Eleanor Brown

21 juni 2013

ISBN 9789022566756
    Uitgever Boekerij
    352 pagina's

Boekerij

1  2  3  4  5

Waarom kan Rose de man van haar dromen maar niet krijgen? Waarom heeft Bean haar flitsende leventje in New York de rug toegekeerd - en waarom is Cordy na jaren gereisd te hebben ineens weer thuis neergestreken?

Ongelukkig in werk, leven en liefde keren de zussen Andreas tegelijkertijd terug naar hun ouderlijk huis, op het eerste gezicht om voor hun zieke moeder te zorgen. Maar elke zus heeft een verborgen agenda, en ze zijn vooral ook thuisgekomen om hun wonden te likken.

Wat hebben de huiselijke en verlegen oudste zus, de wilde middelste en de bohemien jongste zus nou eigenlijk gemeen? Maar al vliegen ze elkaar meestal flink in de haren, ergens diep vanbinnen houden ze van elkaar. Het kleine, slaperige stadje Barnwell en de onverwachte band die tussen de drie zussen ontstaat zorgen uiteindelijk voor veel meer goeds dan waar ze ooit op hadden durven hopen.