Claudia kookt feestelijk RECENSIE

Nog nooit had ik van Claudia Allemeersch gehoord, maar Claudia blijkt in België bekend te zijn geworden door het programma De beste hobbykok van Vlaanderen te winnen. Dit kookboek belooft het hele jaar feest op tafel en biedt menu''s aan voor een nieuwjaarsreceptie, jubilea, midsummernight, kerst, enz. Op het eerste gezicht is het een mooi en inderdaad feestelijk boek met ietwat sjieke gerechten. Gerechten als scheermesjes met Granny Smith en komkommer, souffle, ravioli met langoustines en gekonfijte tomaat of kreeft met een zalf van bloemkool, groene asperges en parmezaan-jus en macarons springen gelijk in het oog. Als dit op het menu stond van een restaurant zou ik er blij van worden, ik begin bij de foto''s al te watertanden, maar ik zie het mezelf nog niet zo snel maken... Na het lezen van het recept voor macarons viel dat voor mij al af: dat lukt mij nooit. Ik koos 2 gerechten die mij geschikt leken voor een beginnende hobbykok en maakte ''geitenkaas-appeltaart'' en ''saltimbocca met gandaham''. Beide gerechten waren erg lekker, toch denk ik dat ik dit boek liever aan iemand anders schenk. Het is een prachtig boek, met mooie foto''s en ideëen om de tafel aan te kleden in de juiste sfeer. Maar er is wel enige kookervaring en wat geduld nodig om deze prachtige gerechten te maken.

Claudia kookt feestelijk

1  2  3  4  5

Een overheerlijk feestmaal op tafel toveren voor familie en vrienden, en toch gezellig mee kunnen aanschuiven, niemand kan dit beter dan gastvrouw en hobbykok Claudia Allemeersch. In haar nieuwste boek presenteert zij twaalf feestmenu’s – één voor elke maand – waarmee je heel het jaar door van het leven een feest kunt maken. Claudia geeft alle aandacht aan de speciale gebeurtenissen in het leven: babyborrels, een romantische tête-à-tête, een kerstdiner in familiekring enz.

MEMBER RECENSIES

• De piraten van hiernaast (filmeditie)