Beaking Dawn - Het officiële boek bij de film RECENSIE

Na het gigantische succes van de Twilight boeken en films konden fotoboeken en andere memorabilia niet uitblijven. En inderdaad: zo is hier het officiële filmboek bij Breaking Dawn, part 1. Het boek is ontzettend mooi vormgegeven en heeft een luxe uitstraling. Mark Cotta Vaz, de auteur van dit boek, geeft je een exclusief kijkje achter de schermen van deze super populaire film. Het boek is ingedeeld in hoofdstukken aan de hand van de belangrijkste gebeurtenissen in de roman van Stephenie Meyer. In ieder hoofdstuk worden achtergronden gegeven bij die bepaalde gebeurtenis in de film. Het boek bestaat uit 135 pagina''s vol met interviews en kleurenfoto''s die je laten zien hoe de film is gemaakt. De meeste foto''s zijn beelden uit de film maar er staan ook een aantal mooie making-of foto''s in het boek. Zo is er bijvoorbeeld een hoofdstuk waarin wordt uitgelegd hoe Kristen Stewart (Bella) zo sterk vermagerd in beeld gebracht kon worden. Dat hoofdstuk en het hoofdstuk over de bruiloft zijn mijn absolute favorieten. Vooral de foto''s van de trouwjurk zijn prachtig! Als je Twilight-fan bent en het interessant vindt om achtergrondinformatie te lezen bij de film dan is dit boek een grote aanrader!

Breaking Dawn

Mark Cotta Vaz, Stephenie Meyer

13 december 2011

ISBN 9789000303977
    Uitgever Van Goor
    144 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Breaking Dawn
  • Ondertitel:

Het officiele boek bij de film

Van Goor

Fantasy

1  2  3  4  5
    (17 stemmen)

In deze uitbundig geïllustreerde filmgids met kleurenfoto's van de cast, locaties en sets van Breaking Dawn staat zeer veel achtergrondinformatie over de nieuwste verfilming van Stephenie Meyer's Twilight Saga. Met exclusief beeldmateriaal, bijzondere interviews en persoonlijke verhalen. Het boek Morgenrood wordt in twee delen verfilmd; deze filmgids hoort bij het eerste deel van de film.

• Geef je op voor de Chicklit.nl leesclub met De verborgen apotheek

• Luca trailer onthuld door Disney Pixar

• Deze films en series verschijnen in maart op Amazon Prime Video