De wondere wereld van Alice RECENSIE

Eén van mijn favoriete Disney-films is Alice in Wonderland. Ik ben dol op het konijn, de grijnzende kat (kolderkat) en Twiedeldie en Twiedeldom. Maar vooral houd ik van het bizarre van de wereld. Ik geef er veel voor om door de aarde te vallen en in een Wonderland als die van Alice terecht te komen. Een boek over haar is aan mij dus wel besteed.
Wanneer ik dit boek binnenkrijg, weet ik niet wat ik zie! Een plaatjesboek voor volwassenen. En wat voor één. Het prachtig vormgegeven boek zit propvol ideeën om het leven net zo in te richten als Alice, van Alice in Wonderland. Van knotsgekke koningspantoffels om zelf te maken van vilt tot een recept voor chocoladelepels. Want wat is er nog zinlozer dan een theepot van chocola? Juist: een theelepeltje van chocola. Mijn voorkeur gaat uit naar de test of ik een goede koningin ben. Met vragen als ‘wat krijg je als je een brood door een mes deelt’ en ‘Trek negen af van acht’, slaag ik glansrijk voor de test.
Dit boek is perfect voor alle knutselaars, Alice in Wonderland-fans en taartenbaksters. Je bent steeds verwonderd over wat je ziet en wat je kunt maken. En als je een beetje handig bent (of handige mensen kent), is al snel jouw wereld ook een Wonderland. Ik besluit deze recensie met een wijze raad van de Witte Koningin: denk er aan hoe geweldig je bent. Denk aan wat je vandaag allemaal al gepresteerd hebt. Denk eraan hoe laat het is. Denk aan van alles, maar huil niet. “Zo moet dat,” zegt de Koningin, “niemand kan twee dingen tegelijk doen, weet je.” Punt.

De wondere wereld van Alice

1  2  3  4  5

Welkom in de wondere wereld van Alice, waar niets is wat het lijkt. Met ruim 50 unieke creaties, geïnspireerd op Alice in Wonderland. Naast homedecoraties en accessoires komen ook versierde cupcakes, sandwiches en heerlijke drankjes aan bod voor een uitgebreide High Tea. Alle creaties zijn voorzien van beschrijvingen en patronen. Dit boek is een creatieve must-have voor iedereen die dol is op Alice, en verleidelijk voor degenen die nog in het konijnenhol moeten vallen.

• The Originals feiten die je waarschijnlijk nog niet wist

• De 15 beste boeken uit de Reese Witherspoon Book Club

• De 10 leukste beroemde vriendschappen in Hollywood