Nachtster RECENSIE

Nachtster is het vijfde deel in de De Onsterfelijken-serie van Alyson Noël. Omdat het verhaal een vervolg is op de voorgaande boeken ben ik van mening dat je eerst de andere delen moet hebben gelezen om Nachtster te begrijpen. Dit boek neemt je verder mee op de emotionele reis die Ever aflegt sinds ze na een auto-ongeluk over gaven en onsterfelijkheid beschikt. In Nachtster probeert ze om te gaan met de afwijzing door voogd Sabine vanwege haar gaven. En daar waar Ever in de andere delen zeker weet dat ze voor altijd bij haar, tevens onsterfelijke, zielsverwant Damen wil zijn, twijfelt ze daar in dit boek aan. Geheimen uit het verleden stellen hun relatie op de proef. Helemaal als Ever erachter komt waarom de aanwezigheid van haar vriend Jude zo vertrouwd voelt. Naast de liefde wordt in Nachtster ook de ware betekenis van vriendschap getoetst. De situatie rond Haven´s beschuldiging dat Ever verantwoordelijk is voor de dood van haar vriend Roman loopt flink uit de hand. De noodoplossing om haar voormalige beste vriendin naar Schaduwland te verbannen, zit Ever niet lekker.
Nachtster is smullen voor liefhebbers van het bovennatuurlijke. Noël komt, na alle magische boeken van de afgelopen tijd, toch weer met iets verrassends en nieuws. De schrijfster heeft een goede balans gemaakt tussen het leven van een normale tiener en dat van een onsterfelijke. Dit zorgt ervoor dat je je ondanks de manifestaties en gedachtelezingen toch in de hoofdpersonage kan inleven. Noël weet je aandacht door goede beschrijvingen van sfeer, omgeving en personen vast te houden. De vlotte dialogen, spanningsopbouw en korte hoofdstukken zorgen ervoor dat het boek lekker wegleest. Een minpunt aan dit boek is het melodramatische gedrag van Ever. Maar dat hoort er wellicht bij als je een oneindig leven voor je hebt. De schrijfster bewijst aan het einde van Nachtster weer dat ze een ster is in cliffhangers. Ze komt in het voorjaar met het zesde en laatste deel van de serie.

De onsterfelijken 5: Nachtster

Alyson Noël

30 januari 2012

ISBN 9789021806860
    Uitgever Sijthoff
    288 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Night Star

Sijthoff

Fantasy & SciFi

1  2  3  4  5
    (13 stemmen)

Je beste vrienden kunnen je ergste vijanden zijn ze kennen al je geheimen en je zwakke punten, daardoor weten ze precies hoe ze je het hardst kunnen raken Ever wil niets liever dan eeuwig bij Damen zijn. Maar er is iemand die hun liefde kapot wil maken, door een gruwelijk geheim uit het verleden van Damen te onthullen. Kunnen ze deze tegenslag samen aan of ziet de toekomst er opeens erg somber uit? Nachtster is een onvergetelijk verhaal over blinde wraak en onsterfelijke liefde.