Een alledaags verhaal over een allesomvattende liefde RECENSIE

Jessica Thompson gaf haar debuutroman een nogal indrukwekkende titel: Een alledaags verhaal over een allesomvattende liefde. Een enorme titel impliceert vaak ook een boek van enorm niveau. Dat is in dit geval niet zo. We moeten vooral kijken naar het begin van de titel: alledaags. Want dat is dit boek ook: alledaags. Begrijp me niet verkeerd, het is niet slecht. Het is alleen ook geen hoogvlieger. Het is een ''leuk'' romantisch verhaal, dat voor enkele uren vermaak zorgt. Voor je je laat afschrikken: niet doen. Het is zeker in het begin een heel geestig boek, ik moest zelfs een aantal keren behoorlijk hard lachen. Maar de schrijfster heeft zich, net als met de titel, vergist in de noodzakelijke lengte van het verhaal. Het is nét te lang, nét te uitgesmeerd en eigenlijk gewoon nét niet. Jammer. Het is een vrij dik boek, maar had met zo''n 100 pagina''s minder ook toe gekund. Nu kabbelt het voort en zorgt het zelfs voor (oh gruwel!): pagina''s scannen, wat in mijn optiek een doodzonde is voor een boek. Maar als je houdt van boeken die nooit lijken te eindigen en heerlijk rustig voortkabbelen, zonder een echte climax: lees! En geniet er dan ook van.

Een alledaags verhaal over een alles omvattende liefde

1  2  3  4  5
    (7 stemmen)

Dit liefdesverhaal begint zoals er elke dag, overal ter wereld liefdesverhalen beginnen. Een jongen ontmoet een meisje en het meisje valt als een blok voor de jongen in kwestie. Tot zover gaat alles goed. Maar nadat Sienna en Nick elkaar ontmoeten zijn er geen zenuwen voor hun eerste afspraakje, geen bloemen en bonbons. Sterker nog: er is niet eens sprake van een eerste dronken zoen. In plaats daarvan worden ze beste vrienden.

Sienna is jong, mooi en kwetsbaar. Ze voelt zich verantwoordelijk voor de hele wereld en houdt haar geheimen angstvallig verborgen. Nick is grappig, sterk en is er altijd voor Sienna als ze hem nodig heeft. Samen zijn ze perfect. Zonder elkaar zijn ze nergens. Als je beste vriend zo ontzettend belangrijk voor je is, hoe breng je jezelf er dan toe om te vertellen wat je eigenlijk voor hem voelt?